VIII

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum


helaian kertas itu di selak beberapa kali

fokus Lisa, melayang buat apa? buang masa
hargai masa kerna masa lebih berharga dari emas

" kau nak stop debate?"

" kau dah reti bagi salam?"

" ni cerita hidup mati Lis."

" aku hidup kalau tak debate pun."

" lepas tu nak lupa semua cita2 dan hasrat kau?"

" kau kena faham.."

tanpa sempat habis ayat dia dah mencelah

" faham apa? faham yang kau dah putus asa? pergi mampus."

" cuba jangan emosi sangat. ni aku malas."

" semangat kau tengah merundum Lis. dan aku tak pernah tgk kawan aku yg bersemangat waja macam ni boleh lebur hanya semata kerna benda2 yang tak patut."

" satu soalan Erin, apa yg aku dapat lepas menang debate?"

" kepuasan? kejayaan?"

" dengan menjatuhkan orang?"

" kau pertahankan hak kau!"

" dengan melayangkan ego aku setinggi gunung. cukuplah. kepetahan aku tak semestinya harus di sumbangkan sebegitu."

" kau tak pandai nak emosi tak tentu pasal Lis, kau bukan mcm kita org. pantang salh sikit semua benda nak di hembus."

" sebab aku bukan mcm korg, aku tak nak jadi mcm korg."

" debate tak ajar kau mcm tu Lis."

" bukan salah debate, aku semakin tak pandai nak mengawal emosi."

" kau terganggu?"

" aku tak tenteram. patutnya aku diam saja."

" kau berbahas menggunakan ilmu, kau menegur bila lepas laku"

" tapi Erin, aku still manusia. masih melakukan kesilapan."

" aku faham."

" apa dia?"

" kau takut buat silap, kau takut lukakan hati orang. emosi kau sedang menguasai."

" maksud kau?"

" Lis, kau dulu tak mcam ni, bicara kau tajam menusuk. dan itu yg mereka kagumi. sejak kau mengerti 
dan kau cuba nafikan kebenaran itu tak perlukan kepahitan kau lari dari terus berdiri dgn hak dalam diri kau.
benar, menegur perlukan bahasa yang elok, tapi tak semestinya kau diam tak mnegur diaorg akan faham
nak simpan celah hati kau dan mengharap hidayah akan datang?
kenapa tak kau je yg jadikan asbab utk hidayah.
jangan kata kerna kau tak mahu di jadikan alasan di kemudian hari, tapi kau perlu pilih
kalau kebaikan lebih dari keburukan 
mana satu pilihan kau."

jarang Erin bising panjang lebar seperti ini. wajah Erin di pandang mencari makna

" Erin.."

" kau takut. aku faham. atasi ketakutan kau dengan menghadapinya
pendam lama sangat lagi payah
takut..takut jadu dendam"

" Erin.."

" dah takyah cakap apa. jom belanja aku aiskrim. tekak aku haus bebel kat kau"





miss you "Erin". hope you were here to tell me that everything gonna be okay

Tell the world. I tired to stay here.

masih ada cahaya untuk kembali.
masihkah?

*********************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku