kelam

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum


kelam bawa rasa
aku tergigit lidah sendiri

datang dan pergi rasa yang hadir
buat aku terdiam di hujung waktu
buat aku terbuai dgn dunia
seolah tiada pengakhirannya

bila aku melihat kau menapak pergi
aku juga terdiam sepi
bila mana aku melihat duka itu bersilang ganti
aku juga menangis sepi

tiada siapa yang dapat memahami
peritnya jiwa
memandang dunia
dengan timbangan dunia semata

tiada siapa yang dapat memahami
erti rindu yang berkalung jiwa
andainya hati tak punya cinta
meski pun nampak serupa
aku masih tenggelam dengan rasa yang sama

resah yang hilang timbul
bagai angin lalu
kadang sepoi dia menyapa
kadang kencang tahap mengila
dan aku
masih serupa

udara dihirup
mengharapkan damai kan tiba
udara di hembus
mengharapkan gelisah terus mati
sayangnya 
masih serupa

penafian sebuah penyiksaan
mampukah kita 
mengatakan tidak
sedangkan hati meronta

mampukah kita
ucapkan cinta
sedangkan benci sudah tertanam dalam

mampukah kita senyum
saat duka tertambat di hati
sedangkan jiwa
ingin berlalu pergi

dan akhirnya 
kita kelam sendiri
tidak
aku kelam sendiri
hilang dalam dunia

tipu daya
dan aku
masih serupa

**************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku