busy 2x

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

tarik nafas dalam2

dalam minggu ni cuba menulis balik
niat ada
gaya pun ada
yang best dah angkut lappy masuk bilik balik
kalau letak kat hall
memang sampai ke sudah lah 
tak dan nak menulis

busy jaga makan dan minum
busy jaga hati dan perasaan
busy pura2 hidup
busy kata sibuk
sedangkan elok kunyah chipsmore
busy makan hati
busy selak fb
busy update tweet
busy shopping online
busy buat kuih
busy mengadap novel dan buku
busy
dan busy
dan busy
dan busy


hmmmm
memang tulisan mintak pelempang. hahaha

malam tadi tido dgn laptop
dgn buku atas katil
last sekali tido dgn buku zaman kolej
last sekali tido dgn laptop pun zaman kolej
masa tertidur
ada org tolong off kan lappy dgn kemas kan balik

skang ni. terjaga sendiri lah
dah tu, takkan lah ada orang nak masuk bilik tutupkan

dulu2 aku tgk drama yang malam2 mak dia masuk bilik
selimutkan anak dia
cium anak dia
yg tu lah kan
aku tak percaya pun
sbbnya family aku bukan camgitu
nobody cares

cumanya arwah abah ketuk pintu 
tukang kejut subuh
hehe
sekarang ni harap alarm lah

tertidur dgn buku dan novel benda biasa
tapi sebb dah lama tak buat
jadi pelik. haha

dua tiga hari lepas pun insomnia melanda
jadinya, adalaha dalam 3 ke 4 pagi camgitu baru tido
dua jam pastu bangun subuh
kesudahannya lepas subuh mmg mcam pita pelekat je di buatnya

kemas rak buku
susun ikut publisher dgn penulis
masa nak hantar second trip kat rak
( rak mak letak kat bilik keladak which is tempat lepak abang2)
abg usha rak buku.
dia duk tilik semua buku aku
hmmmm nak kutuk genre buku aku baca lah tu

basically, kat rumah ni mmg semua rajin membaca
genre tu yg berbeza
kalau kaklong dia tak suka benda berkias
semuanya stok2
straight forward, even novel
sebab tu dia boleh layan HM Tuah Iskandar dgn Nurul Syahida

kalau abang jenol, mmg buku econs, finance and the rest
abg koim, banyak e-books
tapi setakat stock harry potter tu semua mmg wajib ada
adik pulak, baca je semua type tapi mcm ramlee awang murshid tu mmg makanan dia
oda? kalau bukan komik dan novel
takde makna dia nak baca.
abg jajak magazines banyak
mak, semua buku agama dan nasihat dia baca

aku? tu yang kat atas tu semua aku baca
dari gempakstarz ke doctor in the house
semua aku baca

dari sastera melayu ke sastera inggeris
semua aku selak

bila bab reading mmg fav. tapi buku skola 
dia punya malas
masyaAllah, Tuhan saja yang tahu

memang tak boleh buat apa
kalau sejarah tu boleh lagi
unless ayat dia bukan complicated
boleh je masuk
 hikayat segala jenis hikayat
fav all the time
hahaha

pelik, kata mereka buat minat history tak minat math
and vice versa
aku pulak,
dua2 jadi makanan
kena paksa
makan
hahaha

masa singgah rumah mak mentua kaklong
acik tu tanya

" cita-cita apa ya?"

ah, sudah
jgn cakap
cita2 banyak sangat
tak tahu nak pilih je
hahaha

sbb tu minat dan bakat
kadang-kadang jauh dari tanggapan akal

rightio

but afterall

bukan semua dreams kena come true
tapi kena usahalah 
kita takde magic cinderella
tapi kita ada powerfull of doa

kan?

okay
done here.

May Allah Bless

***********************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku