VI

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

bila diri melayang
payah pada jiwa
haha

semalam bila ayat

"jiwanya tak melayang."

sesungguhnya jiwa yang tak melayang itu
harus di peka pada jiwa

jiwa sahaja kah?
entah
aku juga tak punya jawapan

rentak kaki kadang sukar di duga
dan aku pun payah utk melangkah
bila di hadang
dan tersadung dengan senyuman

keindahan yang tak mampu di ungkap dengan kata-kata

entah

*****************************************************

VI

" kenapa call?"

" tak, tadi kata nak cakap? lupa tadi pastu sampai rumah baru teringat."

" Bersungguh ea?"

" Orang bila nak sesuatu mestilah bersungguh mendapatkannya."

" Ya. That's you. Jujur dan terus terang."

" Awak, macam mana awak tahu pasal dia?"

" Hmmm.. Entah 6th Sense kut"

" Kita dah 2 tahun tak cakap, awak. what do you expect bila tetiba awak sebut pasal budak tu."

"Nothing. Just sorry for these 2 years. You must hate me. Yalah, kita tak bercakap secara tiba-tiba. dan saya mengelak untuk berjumpa. pandang pun tak nak."

" Takpelah. benda dah lepas."

" Awak, jujur ea, Are you like me before?"

dia ketawa di hujung talian

" Memang. I do like you before."

" Sorry. I make this thing hard."

" But now, not anymore. I have someone else."

" I know. I pray for you."

" Awak."

" Ya."

" Awak suka saya jugak ke?"

" At the first place maybe yes. but move on lah. rasa tu dah lama hilang. bila saya pilih untuk pergi dari awak.
that is the end."

" mungkin ada yang lagi baik dari saya"

" saya tahu sebab tu saya tak stick dengan benda ni"

" Good Luck."

" So do you."



kadang kala, dia hadir hanya sekadar mainan perasaan
bila ia pergi
kau akan mengerti segalanya.

May Allah Bless You. 

***********************************
Nisrina Syaurah


Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku