Lama

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

ya,
aku faham, barangkali lappy kesayangan ni mula
bersuara

lamanya tak mengadap lappy ni
nak tahu dunia luar pun banyak pada phone
kasihan phone yang satu

bukan marah
jauh sekali kecewa

cuma tgh mencari
jalan pulang

hendak menangis?
kering sebelum sempat di seka pipi
air mata degil
tak mahu melihat dunia

dan di dalam
sakitnya tak terperi

kalau saja boleh di robek dengan mudah
laju ku ukir segalanya
namun hakikatnya

aku sendiri akan gagal
dan kenapa?
kenapa?
kenapa?

nak nangis sambil dengar lagu sedih 
tak jugak jalan
apatah lagi kalau dengar hati org merintih

takut hitam di dalam
takut bersalut ego
takut segalanya memuncak
sehingga aku tak betah
lagi dengan dunia itu

seketika
aku tersentak

apakah aku sedang futur?



**********************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku