malas dan ikhlas.

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

aku terlalu malas untuk menulis

mata cuma larat untuk membaca
dan telinga cuma larat nak mendengar
malas nak menulis

beberapa malam dah burn tidur
padahal awal lagi aku siap2 dah
lepas subuh jugak yang terkantoi
payah bila sakit macam ni menjelma
bebola mata pun terasa peritnya

penyakit 
bila datang mulai lah segala benda yang lain terseret sama

" Cah, aku half day hari ni. masakkan barli"

" Cah, sejuk sangat ni. tutup lah kipas"

" Cah, baju aku takde pun. kau jelah yang lipat"

" Cah, jemur baju dengan masak tau."

" Cah, kau masak tak ikhlas langsung."

" Cah, diam cah. aku tak dengar kau cakap."

" Cah, aku tak tahu pulak kau ada kat rumah."

" Cah, bil eletrik naik 2 kali ganda"

" Cah, nak makan sup ayam dengan sayur kangkung"

that's family.

aku nak ucap terima kasih lah kat kawan2 aku
sebab selama ni.
aku hulur sabun pun depa pandai cakap 

" Terima Kasih."

sama2 semua. 
kalau kau kata aku tak ikhlas
takpe lah
aku memang tak ikhlas lah.

**********************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku