berbulan mencari makna.

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

baru terasa longlainya langkah
baru terasa beratnya jiwa
baru terasa yang sebenarnya dia dah lama bertakhta dalam jiwa
nak izinkan air mata bertamu
dah lama tempayan berlubang aku tadahkan
nak izinkan mata menunduk
dah lama hati menipu pandangan mata

kadang2 aku tak mampu nak tolak rasa
sebab bukan aku sorang je yang rasa
untung sebab Allah selalu tunjuk bila mintak
untung sebab Allah selalu sangat bagi rasa
melekat dalam otak dan jiwa
serta sentap dalam hati terus kau

tak tipu
sebab siapa yang nampak dia yang tahu
siapa yang baca dia yang tengok
kira untung sebab kawan2 
still ada nak ingatkan
kaklong dengan abang2 still tahu jaga hati dan perasaan
boleh kita mintak tarik balik semua?
tak, tak boleh

sebab Allah dah janji
dan kita pun dah janji before keluar ke muka bumi
nak tolak apa
kalau kita tahu hakikat yang nyata
tipu siapa kalau kita kata kita tak buat dosa

dunia.
nak salahkan dunia?
sudah Allah pesan dari dulu
love letter yang berlambak2 tu buat apa?
sabarkan jiwa?
hiasan dunia?

masuk umur 20 tahun
siapa yang nak ingatkan pasal hakikat perjalanan
sedangkan kiri kanan duduk bercerita
pasal jodoh semata

kira untung ada sahabat yang nak selalu mengingat
kira untung sebab peringatan tak pernah berhenti

tahu.
dari dulu tahu.
yang buat tu dosa
yang nafikan tu dosa
still degil
ingat Allah saje2 nak bagi

back to HIM
niat tu
sebab DIA or sebab nak manusia respect

salah percaturan kan?
sebab tu terjelopok jatuh
sebab tu sakit sampai tak rasa

apa kita yakin syurga milik kita
sedang diri penuh dengan palitan dosa

aku tahu silap kat mana
tapi tak bermakna boleh patah balik macam tu saje
taubat utama yang Allah bagi
kenapa masih nak salah kan dunia
kenapa masih nak nafikan dosa

belum tentu yang indah di sini
indah juga dalam syurga
pahit manis tu kena telan semua

kira untung sebab Allah masih nak duga
buatnya dia tinggalkan terkontang kanting
apa kau yakin nikmat syurga kau akan rasa

tak tipu
sebab aku pun pendosa
tak tipu sebab aku bukan malaikat bernama
tak tipu sebab aku still hamba
bukan tuan kepada DIA

apakah kau yakin semua yang kau lakukan untuk DIA

Thank You Allah
kau hadirkan rasa
kau hadirkan jiwa
kau hadirkan cinta
kau hadirkan rindu
kau hadirkan sahabat bersandar kasih sayang-MU

hati kita DIA yang jaga
kita pilih jalan kita
tapi DIA tentukan segalanya
tak ada langkah yang tak boleh berpatah arang
takde langkah yang di matikan tanpa izin-Nya

May Allah Bless All of You.

*********************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku