Day 3.

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

Day 3- A song reminds you of one/both of your parents

hari ni menulis awal
sebab apa aku di landa kemarau kejap
biasalah hari pertama kan..
haha

okay what the title of the song

it is..................


ya, lagu yang memang sah feeling habis
kalau dengar lagu ni memang tak tipu teringatkan arwah abah
my life full with his love
dari kecik memang manja tahap tak ingat punya
dari kecik tak nak orang lain 
kecuali arwah abah
kalau nak jalan2 dengan abah
mesti nak pegang tangan dia
even sampai high scholl

trully, depan orang sah boleh tipu
tapi rindu sedang berbunga
tak boleh nak tepis
memang sangat2 rindu kan satu masa dulu
always remind other

sayang parents korang
hargai dia orang tara masih ada masa lagi
nanti esok nyesal tak sudah

one thing buat aku kuat adalah
pesanan yang dia tinggalkan
dengan the rest of my family

membesarkan dengan belajar bermacam benda dari abah
menjadi aku penuh dengan emosi
seorang gadis yang penuh dengan rasa

waktu Allah pilih arwah abah untuk balik pada
memang tak nafikan belum puas bermanja
belum puas dengar nasihat dia
belum puas nak puaskan hati dia

terkadang sikap manja
dan nakal yang tak boleh nak hadang dari terus menyala
seringkali menghadiahkan duka di hatinya
tapi cara arwah diplomasi dengan jiwa tak pernah satu pun buat
aku rasa teruk

abah always said that I'm a good girl
anak yang solehah
anak yang pandai

arwah selalu cakap 
he always need me
even sampai sekarang

cara Allah balas rindu pada aku bila resah macam ni
dengan mimpi
dan setiap kali peringatan itu sampai
ia membuatkan aku sedar
dah terlampau jauh dari sasaran

terkadang hidup dalam kesedihan tak guna juga
arwah tak perlu kan sedih tu
he always need the doa
doa anak yang solehah

dari kecik sampai besar
selalu usaha nak gapai semua impian arwah abah
dulu nak jadi akauntan sebab arwah abah nak anak dia jadi akauntan
sanggup tukar aliran semata nak puas hati abah
even tahu waktu tu
abah tak tahu pun

suka sangat nak travel
sebab arwah selalu cerita betapa luasnya bumi Allah ini
betapa indahnya ciptaan Allah
betapa payah dan perihnya mengenal pengalaman

dan dari situ menanam azam ingin meneroka
muka bumi yang penuh cerita
timbul cita-cita menjadi seorang traveler writer

dulu cita2 sebagai seorang penulis di pendam dalam jiwa
bila arwah abah dah takde
hasrat tu terkubur macam tu je
passion on writting hilang sekelip mata
tekad nak masuk bidang finance
tekad nak lupa semua keinginan jiwa tak terbetah

alasan?
kerana pesan terakhir arwah
bahagia kan mak
dengar cakap mak
jangan susahkan mak dengan kaklong
hapus segala impian
hancur segala mimpi

namun entah di mana cahayanya  tiba
entah dari mana keinginan menulis itu tersebar
entah di mana jiwa itu membara semula

dan akhirnya aku masih juga di sini
masih yang sama
masih yang dulu
dalam takuk yang tak pernah tergerak walau se inci

dan duka terpendam
susah nak jawab bila orang tanya
kenapa tak nak jadi penulis
susah nak nafi bila kaklong beria tanya betul tak nak
amik bidang sastera

jawapan dalam minda tak boleh di cerna oleh mulut
lidah kelu
hanya senyuman yang tergambar

Long, if you do read this one
to be honest
I always want to be a writer
dari dulu
tapi impian mak dengan arwah abah kena capai dulu
impian abah nak mak happy
impian mak nak aku berjaya
dan impian aku

nak jadi pemangkin kebahagaian mak dengan arwah abah
kaklong dengan abang-abang
so do adik and oda.

impian aku tak pernah terkubur
ia tersimpan
just wish that I one day
bila aku dah stable dalam hidup ni
aku tetap gak dalam capai impian aku

just dont worry

ada impian yang boleh cakap dengan tangan
dan 
ada impian boleh capai dengan doa

Allah sentiasa ada
takut apa?

:)

rightio
done.

see ya , stalker!

******************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku