the end? entah.

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum

such a long time tak menaip
meluah rasa
membobok di bawah sedar
menatap indahnya helaian kosong yang berconteng 
hitam dan putih

hakikat sebuah rasa

dan apabila aku menulis sewaktu jiwa ini dilanda rasa
ayat fav. adalah yang di atas

entah mengapa ia mengalir tanpa aku sedar.
walaupun tika itu aku hanya memerhati
riak wajah Andy dalam Toy Story 3
sungguh makna yang besar ertinya bila bicara tentang dunia itu
okey, sejujurnya aku bukan nak bercerita
tentang toy story 3 
yang sangat comel itu
tapi kenapa rasa sedih mengundang di saat klimaks sebuah cerita
apakah maksudnya aku faham erti
atau aku merasai jiwa yang dilanda gelisah itu
atau hanya alasan untuk aku menangis seperti anak kecil

sungguh erti sebuah jiwa di dalam dilema yang sukar
aku jangkakan
barangkali..

sakit dan peritnya
untuk di cerita
bukan jawapan untuk soalan anda sekarang
pucuk pangkalnya
yakin pada hati yang DIA
sentiasa ada untuk memberi

menolak mungkin akan menyebabkan rasa itu semakin memberat
yakinkan DIA memberi yang terbaik
kerna DIA Maha Memberi.

cukup untuk di kisahkan
aku tamatkan sebuah rasa dgn indahnya sebuah rasa
salahkah aku melangkah dalam pekat malam
hanya semata menghanyutkan rasa?
DIA lebih tahu

till meet again
Allah knows the best

InsyaAllah

********************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku