rajuk di hati siapa yang tahu?

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum

being here and tak jumpa org langsung
sama macam melarikn dri kan?

merajuk..??
aku tak mintak di pujuk
sakit hati?
hati aku bukan ais yang membeku
dan tak cair2

entah perasaan aku kut
bila mana nak menjelma jadi 19
aku macam sewel kut??
ntah..
hahaha

ain't funny rite?
aku je yg rasa macam tu
sedangkn hakikatnya
org len tak tahu
even though mereka yang ada kat sana tu..

aku dan dunia yang tak sudah
semalam petang missed call adik..
malam tu dia call balik
ingatkn dia tak nak call
tapi dia call jugak
got half an hour sebb adik kena belajar balik
so setengah jam
yg penuh dgn bebelan 
haha
memang aku syg adik aku yg sorg ni

bila mana hati penuh rajuk
dgn dia je jiwa ni boleh bertahan
nak tahan air mata pun  tak lalu
rindukn oda tapi
tak dapat nak jumpe dia pun
rindukn hati
ke?
entah

bila adik tanyer kenapa call
bila jawab saja nak dengar suara
adik jawab
macam nak mati je bunyi nyer
amboi kemain lagi yer
aku senyum
air mata yang nak mengalir terus kering
hati dah kering
sbb terlalu sangat makan hati
entah angin apa yang datang
entah angin monsun mana yang singgah

mencari redha mereka dalam mencari redha Allah
sungguh aku tak sanggup nak lalui semua ni
bertahun berdiri di dinding2 yang melindungi diri
bila mana masih ada insan yang sudi menarik diri untuk tegar
melangkah membuat aku terdiam
menoleh mencari makna sebelum melangkah tanpa 
memandang ke belakang

mungkin ini yang terbaik?
Allah sentiasa tahu
cukuplah berserah kepada DIA
DIA lebih mengerti..

till meet again
InsyaAllah
******************************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku