I wish you will read this one.

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

terkadang aku menulis menggunakn neraca duniawi ini sendiri

melepaskan satu keluhan bukan lah perkara yang aku suka lakukan
entah bagaimana
ceritanya menyebabkan aku terdampar disini

kurang pasti sebenarnya
entah lah
bukan aku sengaja
tapi aku tahu
kecekalan jiwa itu yang sangat memainkan peranan yang penting
untuk 10 tahun akan datang
masih kah aku seperti ini
aku tak mahu berjanji
berjanji melihat dunia ini dgn kaca mata sekarang
sedangkan takdir ku ini
jelasa hanya DIA yang tahu

menyalah sangka dalam kehidupan ibarat luka
yang dalam terhiris

aku jatuh kah?
atau masih tak sedar yang sebenarnya aku memang sudah tenggelam
dan hanya mampu bernafas 
nyawa-nyawa ikan saje?

perit mengerti sebuah rasa
nak luahkan selain kepada DIA
aku masih terkapai2
dalam jiwa yang lemas

orang tak tahu
apa yang kita rasa 
melainkan DIA dan kita

mungkin hari ini aku boleh cakap
rasa ini takkan berubah
tapi hakikat yang nyata

sekali air bah, sekali pantai berubah

aku takut jika aku lemas
sungguh ketika ini
bantuan oksigen yang hadir 
hanya lah cukup2 makan je..

aku tahu dia yang di sana 
sabar menanti
sedangkan aku disini
berusahakah menetapkn jiwa buat DIA?

air mata dah kering
entah mungkin bukan dia yang meredakan jiwa

berbagai persolan menjengah
hakikatnya.. bibir mengukir kata takkan sama dgn jiwa yang merasa

jujur ku ungkapkan
barangkali yang terakhir

memang rasa itu ada
kadang2 ianya layu begitu saja
layu dgn segala yang hadir dalam jiwa
namun setelah aku mengemaskinikan cik hati
rupanya masih ada sisa jiwa
yang tertinggal
sungguh aku tak mengerti
Ujian buat jiwa bukan..
dan aku di persimpangan
redha mahupun pasrah

tempoh untuk dia berada di dalam ini tak penting
tapi apa yang penting

kata sahabat ku

kau faham tapi kau belum rasa kau belum faham


aku yang terkapai2
sungguh nak baling kasut cinderella jep
tapi kat siapa?
nak tuding jari?
back to basic

kepala seakan-akan seronok menyanyikan bait2 awalan
lagu black-takkan terpisah

sungguh seperti itu kah rasanya?

tapi tu lagu bukan utk org berchenta kah?

habis kau tu kusut pasal apa?
jangan nak berdolak dalih

ada senduk yang melekat kat kepala sekejap

kadang2 melihat orang lain yang di uji
aku juga terasa peritnya
sungguh perit
lebih2 lagi mereka yang dekat dgn aku
kadang2 air mata menitis tanpa aku sedari
tapi aku tak tahu mengapa

memang bersyukur kerna Allah anugerahkan rasa ini
namun aku seakan keliru
barangkali..

entah,
aku tak nak berhenti menulis
tapi dunia memaksa dan mengikat jemari ku

sedangkan jiwa tidak berhenti memberontak
agar aku kembali pada keinginan nya
entahlah
barangkali mungkin
satu hari nanti?

Biar Allah yang tentukan
aku harus terima

senyum di bibir
jiwa yang tenang
langit nan cerah
melodi yang indah setia di sisi

Insya Allah

saya tahu saya salah untuk mengharap awak yang berada disini
menyaksikan segala rasa yang pernah terlintas
saya tahu saya tak mampu nak berdiri sebelah awak.. saya tahu
saya yang tegas membuat keputusan ini supaya kita jumpa jalan yang DIA berikan
maafkan saya, cuma izinkan rasa ini masih bertakhta selagi
DIA memberi.. jujur saya cakap 
saya tak tahu kenapa tapi apa yang saya tahu
hadiah dari DIA sentiasa istimewa
saya tahu awak rasa
saya percaya ada jalan terindah buat awak
sebab itu saya ikhlas untuk lepaskan awak
macam yang awak selalu cakap
action speaks louder than words
enough untuk saya lupakan apa yang pernah di rasa
sekadar cubaan untuk kita
belajar sebuah erti dewasa
awak tahu kan, thanks to you
tanpa awak dan DIA
there will be no Nisrina Syaurah
Allah beri ilham dan inpirasi
terima kasih atas segalanya
May Allah Bless You

saya minta pada DIA
saya tahu DIA ada jawapan yang baik untuk kita
jangan menyesal..
ada seribu pelangi mengekori kita..

InsyaAllah

*********************************************************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku