the little boy..

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum

today i meet a boy
little boy
umur dlam lingkungan 9 , 10 tahun
he ask me

" kakak tingkatan berapa?"

aku senyum.. haha nampak tak jiwa muda di situ
muahaha

" kakak dah masuk kolej lah.."

" oh.. kakak belajar apa kat kolej "

errk? apa nak jawab ek?

" hmm.. zahim pernah pegi bank?"

" pernah."

" kakak belajar macam mana nak kerja dekat bank.."

oh okay.. hopefully budak ni faham

" Oh, saya nanti dah besar nak masuk kolej belajar buat rumah"

wow, budak ni nak jadik arkitek..

" zahim belajar pandai2"

" lepas tu kakak saya nak buat rumah.. nanti dah jadi kontraktor nak belajar jadi cikgu kat sekolah"

nah see... budak kecil pun cita2 tinggi
seronok kan tengok kanak2 yang penuh dengan cita2
walaupun at the end dia nak jadik cikgu
tapi before tu
dia jadi seorang kontraktor...
nak buat rumah ya...
pengaruh ibubapa barangkali
kata zahim lagi nak jadi macam mama..
mamanya seorang guru bahasa melayu 
di sebuah sekolah rendah di kawasan kampung
tapi zahim ni otaknya cerdas..
untung parents dia ada anak macam ni
walaupun dia di beri kemewahan namun
itu semua bukan titik penghalang dia berkawan dengan golongan anak2 kampung
walaupun dia hanya bersekolah luar bandar
namun dia tetap bercita2 tinggi..
anak cikgu kan
melihat zahim bersama cita2nya
membuat aku seolah punya semangat baru
si kecil itu punya impian sendiri
maka aku yang sudah di beri peluang ini
juga harus terus dan terus untuk mencapai cita2
yang tertanam semenjak zaman tadika lagi..
nah..
seronok betul berkenalan dgn si kecil ini
walaupun pada mula nya dia agak pendiam
namun kanak2 ini tidak terlalu lasak
 when mama said no
its means no

" zahim suka baca komik?"

" suka, tapi zahim tak suka komik cina.. zahim tak pandai sgt baca.."

kami melangkah ke arah rak majalah dan komik
aku mencapai majalah GEMPAK
dia juga..

" zahim nak yang ni..."

lalu kaklong pun beli 2 majalah gempak..
satu aku punya
satu lagi budak kecil tu punya...

pegi cool blog

" zahim nak yang mana?"

" blue coral."

eh?

" eh, belikan je chocolate blog.. zahim ni slalu minum tu"

mama suruh..

" kak, blue coral satu, chocolate blog satu"

see.. aku ni citarasa sama mcam budak2 ke
ataupun mmg zahim ni suka semua benda yang aku suka?
=)
nah.. lepas ni boleh hang out dgn sekecil ini..
InsyaAllah..
+
=)
gtg
jumpa lagi

*****************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku