surat dah sampai!

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum

surat dah selamat sampai kat rumah
tengahari tadi masa aku tgh busy masak
mak letak kat sofa
lepas masak baru aku tgk surat tu
oky 
tak pape yg menarik
sbb x de senarai macam sem lepas
hehe

maka nya surat itu di biarkan di atas sofa
dan aku leka menonton tv
yang menyiarkan rancangan yang langsung tak menarik
ya, dan aku tgk jer
kaklong balik

opps!!
surat.. surat..
mati aku kaklong nmpk result ni

" eh, surat kau dah sampai ea.."

a'ha, selamat tinggal surat!!

" hmm...hmmm..
C+? C+? C+? subjek ape ni"

ya di ulang 3 kali dan aku tak sanggup nak jawab

" English? Ya Allah echa!!!!"

dan bermula lah melodrama kaklong terchenta
ngee
sorry lah..
sgt seronok kan..
kalau sem depan dapat macam tu lagi
mati aku kena marah
lagi..
argh!!! tidak

c+ bukan gred yang baik untuk english
sbb kaklong paling2 nak tgk B-
C+ dah tahap paling teruk dah tu

hehe
maaf lah kaklong
insyaAllah tak berulang kembali
doa yang baik2 ya

surat ni kena sorok
kejap lagi abang jajak nmpk
ada kena skola lagi sekali
tu belum masuk abang jenol punya ceramah

ya, saya budak yang selalu kena ceramah

tapi kata kaklong
mmg aku suka siram air kat daun keladi
sambil geleng kepala

nmpk tak kat situ
hehe
tapi aku kan jenis tak kisah
apa yang dieorg cakap anggukkan aje
yang elok amik
yang tak elok
campak kat sungai
haha

jadi lah adik yang baik
aku ni adik yang hampeh jep
ayat yang biasa korg dengar dari abg2 dan kaklong

" apa lah nak jadi dgn adik aku sorang ni.."

hehe
tapi sabar jugak dieorg dgn kerenah aku
yalah time aku ayan separuh jiwa
tu yang kakak tu jugak tukang pujuk
yang abang tu jugak tukang bagi senyum
mybe bukan bahu dieorg yang bagi aku lega lepas nangis
tapi cara dieorg bagi aku happy
cara dieorg buat aku lupa tentang semua benda yang menyesakkan jiwa
ya, mybe kaklong bukan tempat aku sharing banyak bnda
tapi dia tahu semua
mybe abang2 bukan tempat nak bermanja overdose
tapi dia tahu nak bagi aku senyum bila aku sedih
aku sedih tak ucap
aku sedih tak yah story
ada je yang terlintas kat fikiran dieorg nk bagi aku oky
at least tak lah dgr mak bising
tu je satu alasan paling best

" kenapa?"

" tak nak bagi mak bising"

" tak suka mak memekak"

alasan baik punya lah
mak kalau kaklong dgn abang2 dah masuk campur
mak tak boleh buat apa2 lah
bila mak tetiba je buat something yang tak sepatutnya
abang2 akan start melenting

" asal tak cakap?"

" mana boleh macam tu"

" asal tak bincang dulu?"

hehe
kira time tu byk penyokong lah
tapi slalu nya aku kena bash balik lah kan
hehe
kata suka dgr abang2 membebel
huhu

dah lah
bebel pulak aku ni
jumpa lagi
InsyaAllah
************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku