mari membebel kawan2

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum

mari membebel
haha.
sebenarnya aku nak jawab soalan someone ni
nak sangat dengar jawapan aku kan..
haha
amik ni
tapi ingat ea..
jawapan aku bukan serius mana
cuma saje2
dan memang aku ni suka pada yang saja

tapi sebelum kau baca jawapan aku
dengar dulu aku membebel
sekarang ni
bukan masa untuk aku
lalui
kita punya perbincangan
tu
sebab aku ada banyak benda nak buat
banyak sangat
sampai part yang tu aku tolak jauh2

as I told you aku ada masa lagi
selagi Yang Esa
belum tarik nyawa ni
aku ada dalam 11 tahun lagi?
haha
kenapa 11 tahun?
sebab kaklong pun 30 baru nak pikir pasal bnda ni
muahaha

oky2 aku serius sikit
(sikit jelah)
kau ni tak penyabar kan
nak tahu jawapan soalan cepumas terlampau kau tu
macam tak ada soalan lain nak tanya
apa kau ingat aku ni
memang saje2
nasib kau bukan yang 1st tanyer soalan yang tak berjawapan seperti ini
tahu kenapa?
sebab banyak je member yang lain tanyer
tapi aku jawab yang malas
tapi sebab kau yang paling kecoh 
ya, aku jawab kan juga

ciri2 yang aku nak pada dia..
gaya macam perfect10 tak?
haha..
aku tak mintak yang perfect10 tu lah
langsung tak terpikir nak buat list perfect10 tu
tapi apa yang membuatkan aku terpikir list
yang sengal belaka ni
adalah sebab terasa 'sedikit'
tercabar dengan persoalan tak masuk akal kau tu

so
memang aku suka yang pendiam..
kenapa? pelik? hahaha
betul kau cakap kalau dia pendiam macam mana nak layan aku yang cakap tak cukup tanah ni?
senang jep..
bila dia pendiam
dia tak banyak cerita kat orang
sebab, dia akan story kat aku
so that means aku special untuk dia
dapat?
haha

next..
what the problem kau dia tu anak mak yang manja
bro, kalau dia manja dengan mak dia
dan pandai layan mak dia
so for sure
dia pandai layan perempuan
maksud aku cara dia treat dan hargai perempuan
paham?
tapi kalau stok playboy tu kirm salam lah wei
reject from the list
aku bukan macam Elly yang suka playboy ni
hehe
Elly jangan marah

lagi
salah kalau dia teror masak dari aku?
nah.. bonus kut
aku memang suka mamat teror masak
baru nmpk independent
ni takkan nak harap mak je
dah tu kalau duduk sendiri
asyik nak makan luar
macam2 penyakit ler datang
lagi pun abang2 aku semua reti masak
even kat rumah semua bnda yang setelkan ialah mak
tapi setakat benda yang remeh2 ni semua boleh setel

kalau nak tahu abang2
tak pernah suruh mak iron kan baju kerja dieorg
mak cuma kejut dieorg bangun pagi je
yang lain dieorg setel sendiri
breakfast tu memang mak buat lah
yang lain2 tu sendiri

macam yang aku slalu dengar
kalau diri sendiri tak terurus
macam mana nak uruskan ank dara orang..
hehe

bro,
bonus untuk aku kalau dia sejiwa dgn aku
then tak stylo ke kalau dia teror main music
tak stylo ke kalau dia penulis
tak stylo ke kalau dia tahu serba serbi pasal bunga
haha.. itu lawak

boleh dapat?
nak aku bagi lagi detail ker?
jangan cakap soal agama lah
itu  yang nombor satu
kenapa aku tak cakap dari awal
senang jer
kalau dia belum jumpa jalan dia
aku doa dia jumpa jalan dia sebelum jumpa aku
sebab
bila aku prepare untuk dia
maka InsyaAllah dia pun akan prepare jugak..
=)
ak bukan cerewet ke apa
kalau dia stok kaki lepak
tak jumpa jalan..
mmg aku potong dari list awal2
tahu..
haha
aku bukan tamak
nak yang elok je
tapi kau tahu
aku dulu mcam mana
aku bukan baik 
nak mati ke apa
aku cuma nak cari jalan
same macam kau
kata kita sama
jangan kau nak bagi alasan aku lebih dari kau
aku tahu dah

so puas hati dengar alasan aku?

aku bukan I WISH....
tapi aku I PRAY
DIA akan sentiasa bagi yang terbaik untuk setiap hambanya
kalau di takdirkan kau jumpa dia yang sesuai
dan masuk dgn segala yang kau mintak
then Alhamdulilah
tapi kalau tak..
mesti ada something yang DIA simpan untuk kita
so jangan salahkan takdir
bahagia bukan boleh petik
macam tu je
bahagia tu kita yang create kan
bukan mintak tapi usaha tak ada
kan..
usaha penting 
tapi mintak dulu dgn dia
then usaha sungguh2
mintak je tapi tak bagi balik tak best gak kan?
=)
orite

pape nanti kita sambung oky..
aku banyak bnda nak buat
nak packing barang balik kolej lagi
layan kau ni memang tak sudah
haha
jangan marah ya,
May Allah Bless

InsyaAllah
*****************************************
Nisrina Syaurah


Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku