a story? agaknyer lah..

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum,

satu ketika dulu..


" kau suka dia?"

buku addmath yang tadi menjadi perhatian kini beralih kepada jiran di sebelah
wajah putih bersih itu dipandang. jantung aku rasa nak tercabut.

" kenapa kau tanya?"

" tak ada lah.. kalau kau suka cakap lah kau suka"

" tak, aku tak suka dia."

" sebab?"

" dia kawan aku.. aku dengan dia tetap kawan"

elly senyum. aku kembali menatap buku addmath
tapi fikiran dah melayang
suasana kelas yang tak berapa membingitkan
sebab masing2 sibuk buat hal masing2
duduk dekat belakang sekali
boleh lah mengintip semua org
pandang kanan
elly khusyuk buat addmath
tapi otak dia??
tahu dah
pandang kiri
firzana tengah tidur
depan?
macam2
budak perempuan kan...
masa free tgh tahun
spm dah dekat
waktu subjek sivik macam ni mmg digunakan untuk addmath sepenuhnya..

" kau tak suka dia sebab dia kawan kau atau sebab dia dah ada orang lain"

" sebab aku suka orang lain?"

" good answer."

" ada beza ke?"

" kau sendiri tahu.. hati kau bukan hati aku."

aku diam.. elly ni saje je tau..



mari kita lihat kenapa topik ni yang terbukak
hehe

kalau nak cakap pasal suka
benda macam ni aku anggap dah lapuk
tapi sometimes kena ingat kan diri kita
haha
bila Adlina suruh dengar lagu
Jodoh Pasti Bertemu tu
ntah kenapa 
memori waktu form 5 
ni masuk dalam otak balik
benda yang tak sepatutnya di ingatkan
haha

bila Fara mengadu benda yang sama
aku sekali lagi memikirkannya

suka adalah satu perkataan yang aku kira bahaya
true.
elly sentiasa pandai tebak hati aku
memang waktu tu aku suka dia
tapi bila nak menilai rasa tu
hari aku sendiri belum ada jawapan
sebab aku tak pernah nak kisah
bukanlah tak kisah
maksudnya
aku just biarkan bnda tu
dan itulah aku

nak kata aku fokus pada study tak jugak
aku cuma buat macam biasa kut
maybe masa tu aku jumpa hobi baru kut?
haha
alasan yang boleh diterima pakai lah jugak
tapi bila soalan tu menjelma kembali

aku tak tahu
serius aku tak tahu
benda macam ni
ingat macam tanam ubi ke?
kut macam tu mmg lah aku lulus
kalau tak takdenyer
aku makan ubi dari kecik
hish, mengarut dah ni

oky back to the topic
bila isma bagi tahu pasal story dia pun
aku terdiam gak

hati, kau suka dia lagi ke?

aku mana ada ingat pasal dia dah
sikit pun takde
oky tu tipu
kalau ada pun tak banyak
sbb aku oky je tengok dia dgn life dia

dia happy aku happy
cukup lah kan..

lepas ni kalau jumpa budak2 ni
aku kena buat tak tau
je 
haha
tu bukan mengelat ke?
mungkin
haha

tapi secara jujur apa yang hati aku cakap
nope. dalam ni takde siapa pun
bukan dia mahupun dia
sebab dah ada DIA

hehe
aku tak letak study sebagai satu alasan untuk lupakan semua
tapi aku letak life
untuk aku go on
aku dah biasa
dan aku tak suka meng luarbiasa kan nya
rite?
hahaha

" aku call dia semalam.."

" dia apa cerita?"

" tak ada apa, okey je.. cuma dia dah clash dgn awek dia"

"so, kau ada peluang lah ni?"

aku senyum

"tak. sebab aku tahu hati dia bukan aku punya. hati aku bukan untuk dia pun."

waktu tu aku nampak elly senyum
she knows

they don't know what they don't know right?

kisah semalam
satu memori
sebuah cerita untuk melengkap
perjalanan sebuah kehidupan

=)
see you when i see you
InsyaAllah

***********************************************
Nisrina Syaurah




Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku