Nite!

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum

redup angin menyapa lagi
ku tahu rindu itu bakal hadir
namun cinta ku hanya pada Dia
dalam jiwa jelas dan nyata
nama Nya yang terpahat
maafkan ku andainya
kisah lama berulang kembali
maafkan aku andainya 
ceritanya masih sama
kasih sayang itu umum
maafkan kan aku 
andainya jatuh kasih ku pada mu
namun satu yang kau harus tahu
hati sudah mati pada yang tidak nyata
kerna cinta pada DIa nyata memenuhi setiap ruang
jangan kau minta sedkit ruang itu
kerna di ruang kecil itu
tidak akan terpahat namamu
kerna bagi ku
kasih mu itu hanya racun berbisa

kau terpempan?
maafkan aku jika bahasa ku kasar
tahukan kau hadirmu
lebih bisa dari racun 
tahukah kau
mata mu itu umpama bola api yang menunggu masa
mencari mangsa
sudah lah
melangkah lah kau pergi
aku tak perlu kan kau
jangan kau ucap
kau payah melupakan segalanya
lupa kah kau
bahawa
bergantung pada yang akan mati tak kan selamat selamanya?
sudah lah
sungguh aku letih melayani mu
berpaling lah
masa mu akan tiba jua
kisahnya barangkali sama
cuma bukan aku di sisi mu
cuma bukan aku yang akan kau
panggil kelak
cuma bukan aku
aku bahagia di sini
ada DIA yang mengasihani
kerna 
pergantungan pada yang tidak akan mati itu yang membuat senyum ku kembali berisi
bukan sekadar kertas kosong semata...
jangan di ucapkan kenangan yang sudah lama terhapus dari ruang minda
segala sudah luput...
move on
aku sudah
kini giliran kau
doaku tak putus untuk kau
bahagia lah
aku tahu kau  pun tahu
cerita bakal sama
InsyaAllah
=)
pergilah segala rasa
kau berhak bahagia
=)
May Allah Bless You!
**********************************************************\
Nisrina Syaurah



Comments

Popular posts from this blog

new year event!

NS1

Bahagia cara aku