Puisi buat mu

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum

" babe, rindu sangat2"

=)
bnayak benda jadi
dan kau always rindu kat aku kan
=)
dan aku pun tak pernah jemu nak rindu kau
hahaha
masa berlalu dengan pantas
terasa seakan kau masih disini
di sisi ku
masih lagi tertawa riang
masih lagi bergurau senda bersama
masih lagi membelek buku
masih lagi berkongsi hadis
dan juga cerita sensasi
namun hari ni 
saat aku menoleh ke sebelah
hanya khayalan kau yang kini kian kabur
jejak langkah mu 
turut di tutupi angin
dan aku masih lagi di sini
tegak berdiri melihat bayang-bayang pudarmu
titipan doa mu buat ku
tak pernah lekang dari bibirmu
terima kasih sahabat
sungguh aku menghargai dirimu
andai kau tahu
letaknya dirimu di dalam hati ni
andainya kau tahu letaknya
nilai setia mu padaku
andainya kau tahu
betapa tingginya nilai ukhwah yang sering kita jaga itu
Sesungguhnya Allah lebih mengetahui
dan aku yang di sini 
hanya mampu tersenyum melihat kau
Semoga Allah merahmatimu
Insya Allah
buat sahabat sekalian
aku dedikasikan puisi ni buat mu
ikhlas dari hati kecil ini
=)

Angin kotaraya menyapa pipi
redupnya awan merentasi hati
tatkala para burung terbang tinggi
pulang kembali ke rumah hakiki

terdamparnya aku ke sini
mencari secebis ilmu untuk dinihari
kau di sana setia menanti
mengenggam segulung amanat yang di beri

rentakku kadang pasrah
terjatuh dalam lubang yang salah
kau tegak berdiri menghadiah senyuman indah
dan aku lantas berlari mengajar erti cinta

jatuh bangunnya diri ni
kernamu Tuhanku
Terima Kasih Ya Allah
kerana kau menghadiahkan dia
sebagai teman ku
Sungguh kasih mu ALLAH 
tiada terbalas,
hanya padaMu ku serah jiwa dan raga

Sahabatku,
langkahku kian pasti
meniti arus dunia
rentaknya kian jeda
kerana penantian nya sudah tiba!

Semoga Allah merahmati kamu wahai sahabatku!


jumpa lagi 
Insya Allah
********************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku