Kesetiaan dan Kejujuran..

bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..
oky..pelik dgn tajuk entry?
first at all
aku bukan nak ckp pasal cinta
ape kau ingat
law of kesetiaan and kejujuran hanya ada dlm percintaan
ianya turut, perlu dan seharusnya
di pratikkan dalam PERSAHABATAN
yup. aku nk ckp pasal friendship..
a'ha
kenapa topik ni keluar?
okew ada dua sebab..
No 1..
sebab shahhir update status yang berbunyi

" what wiil you doing if your 'LOYAL' friend betray you?"

dan sesungguhnya reason No 2 adalah

" Mesej dari seorang sahabat suka duka Miss  Noor Elly Nadhirah Hamdan "

maka dengan itu terkeluarlah enrty ini
pada petang y mulia ini..
hujan renyai2 kat luar..
korg jgn lupa baca doa hujan..
=D
bercakap soal setia dan jujur
apa yang terlintas kat otak korg?
.................................
............................
...........................
tu aku..
huhu
okew memain jep..
ya..ya.. aku serius nih..
utk reason no 1 tu kan
macam biasa mamat tu
selalunya terpikir dgn benda yg terjadi dlm life aku
haha
okew forget it..
reason no 2 plak
ni payah sikit..
dpt mesej dia terus aku call..
ya..ya..ya.. terus masuk bab serius
terus menerus
sehinggalah
panggilan di matikan..
8 minit itu terkeluar semua kebenaran
yang langsung otak aku tak pikir
setelah setahun lamanya..
true aku tak marah bila kau nak ragui nilai kesetiaan semua org..
dalam persahabatan
benda ni penting
time tu kau boleh pikir kenapa dieorg kawan dgn diri kau kan...
betul boleh sesak jiwa
bila kawan y dipercayai
khianati kita
pernah rasa?
meh aku kongsi sikit..
aku ada kawan.,
okew kawan baik..kawan karib..kawan rapat..
dan sampai satu hari bila dia berpaling dari kau
bila dia tak lagi ada kepercayaan pada kau
apa kau nak buat?
Nangis?
aku buat. lepas dia cakap. aku bangun pegi toilet dan nangis..
serius time tu dada aku sesak gila..
keluar toilet duduk balik tempat aku
dan baca buku sejarah
study mcm biasa
dan tak bercakap dgn dia langsung..
need time maa...
apa kau ingat aku takde perasaan bila kau buat aku macam tu
marah?
tak. serius. cuma hati aku penuh kecewa..
kau tahu buat salah dan mintak maaf je kan...
that all..
story aku...
dan skang ni masalah ni jadi kat kawan aku
walaupun lain sikit story dia
tpi tetap cerita yg sama
##############################
okew
utk situasi skang ni
jujur aku cakap
yang aku langsung takde niat nak rahsiakan benda alah yg aku tahu tu...
true! salah aku sebab tak pernah nak tanya sejauh mana
kesahihan story tu kan..
tapi kau patut tahu jugak
yg lepas aku knal kau
benda alah tu trus lupus dari otak aku..
langsung takde
sebab apa?
sebab Allah dah tutup semua tu dari hati aku
Allah dah buangkan ingatan tu dari fikiran aku
supaya aku kawan dgn kau
sebab diri kau
bukan sebab aku pura2
tak nak kau sedih
sama sekali TAK!
kau ada hak nak nilai kesetiaan semua orang pada kau
sebab ni soal diri kau
dan aku jugak takde reason kenapa aku
tak bangkitkan soal ni dulu..
aku paham kau marah...
aku pernah rasa apa yang kau rasa
tapi tolong..jangan buat semua ni nmpk berat..
mmg berat..
aku tahu..beban tu berat
sgt2 berat..
its about hati dan perasaan
aku tak nafikan langsung...
aku cuma mintak kau adili semua benda ni dengan ketenangan
bukan kemarahan
aku tak tahu sape yg ungkit
dan aku tak nk tahu
sbb kalau aku tahu
dah lama budak tu makan penampar aku
so baik aku just relaxkan otak
aku dan kita setel up benda alah ni sama2
okew?
dah2..
nilai kesetiaan dan kejujuran tu memang
berharga
so korg jgn senang lenang nk
campak benda lah tu kat tepi
dengan pemikiran yg mengatakan
KAWAN AKU TAK KISAH
walaupun sebenarnya DIA KISAH
mulut kata TAK..tapi hati kata YA
aku kenal kau
....................................
so korg kat luar tu..
kalau syg kan kawan2 korg
tolong, tolong, dan tolong
jgn sesekali melanggar law of friendship ni
semudah ABC
ingat!
mmg kawan ketawa byk
tpi kawan menangis tu
satu dalam sejuta
take note der!
ingatan tulus ikhlas dari aku
done here
jumpa lagi
Insya Allah
******************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku