I'm Not Efficient...

bismilahirahmanirahim..
Assalamualaikum..

i'm not efficient
why?
haha.
dah tak stable cam dulu
byk benda dah lost
byk benda hilang tanpa aku sedar
dan byk benda aku biarkan terbang
begitu sahaja tanpa aku sedari
aku seharusnya mengikat talinya dengan lebih kuat
sorry!
aku bukan baik
hidup aku tunggang terbalik
everything messy!
mybe lebih teruk kut..
dan aku terasa tersungkur dengan teruk
sebab aku try untuk berdiri
tapi aku masih lagi tersungkur..
maaf
**********************
********************
***************
**********
******
****
**
*

kadang-kadang jalan yg kita pilih selalu membawa kita kepada lorong yg salah
signboard problem apa?
tak lah..
tapi hati prob ma...
macam mana?
=)

Allah telah menetapkan jalan yg lurus buat kita
tapi kita masih lagi membelok ke kiri dan kanan
am i rite?
true.
jalan yg lurus itu
bukan selurus yg kita nmpk
ada duri di atas nya
ada paku-paku kecil yg hilang dan muncul tanpa kita sedar
namun di setiap kesusahan itu akan hadir satu pertolongan
dan di situ kita berdiri dengan harapan
agar jalan yg lurus ini penuh dgn kebahagiaan
Janji Allah itu pasti
di pehujungnya nanti
ada hadiah menanti....
tp kenapa aku boleh tersungkur?
kerna ALLAH menguji rasa hati aku
adakah aku ikhlas atau kerna hanya mengikut arus
macam situasi di bawah..

Situasi No 1

Bertudung kerana mengikut fesyen bukan kerna tuntutan syariat seperti mana surah An-nur ayat 31

atau pun macam ni

Situasi No 2

A : hari itu I dengar Dato H sedekah RM 2000 kat rumah anak yatim.. ramai wartawan datang..gambar pun sebesar alam
B : Oh ya ke? I nak suruh husband I pun derma juga lah.. kali ni lebih sikit RM 20000.. lepas tu panggil newspaper org dtg masuk muka depan baru class kan..

dan macam2 lagi
aku pun ikut arus juga ke?
berebut membuat pahala semata demi pujian manusia
tak guna kalau aku di angkat tinggi oleh manusia
tapi pandang hina oleh Allah
nauzubillah min zalik!
aku tak kuat
betul!
aku jatuh tersungkur
betul!
aku pernah pilih jalan yg gelap
betul!
tapi aku balik cari cahaya
hati aku mati terkubur bersama mereka yg terkubur dek kerna menyambut panggilan ilahi
aku rebah kerna dahan aku bergantung patah
tapi aku lupa
aku akan senang hadapi semua yg berlaku
dalam hidup selagi aku bergantung pada yang takkan mati
ALLAH S.W.T.
Tuhan Semesta Alam
dan mulai saat itu hidup aku kembali
meriah
belajar kembali mencari jalan lurus
jalan yg aku pernah janji sebelum aku singgah di alam duniawi ni
aku jahat
aku tahu'
tapi Allah Maha Adil
Dia sentiasa menbuka pintu langitnya untuk aku bertaubat dan kembali pada DIA
dia mengurniakan rasa
dan akhirnya kemanisan iman itu aku nikmati
dengan seronoknya
sesungguhnya tak mustahil bagi sesiapa pun untuk merasai nikmatnya
maka itu yg membuatkan aku bangun
dan hidup dgn nikmat DIA
korang...
everybody ada masa silam dia sendiri
dan ada orang yg masih lgi dalam dunia silamnya sendiri
tp kita boleh je tolak tepi semua tu
past is past kan?
apa yg penting adalah masa depan
true, past is the reason for the future
the reason untuk hari ini ialah untuk kita meneruskan hidup kita
dengan cekal dan semata kerana Allah
janji yg kita semai dari dulu

'Sesungguhnya hidupku, matiku, ibadahku hanya kerana Allah'

bila aku nak berubah
aku takkan jalan sendiri
aku nak ajak semua org sekali untuk folow aku
susah aku tahu
tapi tak mustahilkan...
Allah berfirman
dalam Al-Quran yg lebih kurang maksudnya

Barangsiapa yang menolong agamanya maka Allah akan menolongnya.

Awak faham?
thanks... saya bukan pendakwah
saya cuma tukang cerita
saya nak kongsi dengan awak semua apa yang saya rasa
saya tak nak dapat pahala sorg2..
itu je cara saya supaya kita sama rasa nikmat yg Allah
beri pada kita..
done here..
semoga Allah merahmati kalian semua
Insya Allah
Jumpa Lagi...
***********************************************
Nisrina Syaurah



Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku