minat, cita2 , hobi, kerjaya?

bismilahirahmanirahim..
Assalamualaikum
duduk mencuri masa menulis di blog
tetiba terbaca update2 teman2 lama...
semua dah sibuk kembali kepada blog...
aku pun sama macam tu...
kenapa apa?
sukahati aku lah
haha
no lah...
bila berfikir balik kenapa aku sayang gila dgn apa yg aku tgh buat
sebab masa aku curi2 melakukan perkara yg aku sayang
yg aku minat
meskipun cita2 aku pernah terhalang
org mungkin lihat aku mcam melakukan perkara yg aku suka
tapi kenapa aku berada disini
kerana aku percaya pada aturan takdir
meskipun aku mungkin lebih berjaya dalam bidang penulisan...
kata kaklong
rugi kalau sia-sia kan bakat aku
tapi minat aku pun boleh jadi hobi
dan perkara yg lain boleh di jadikan kerjaya
Seorang Banker dan Seorang Penulis?
jika di pandnag dari sudut logik akal
yup, jadi banker lebih baik ea...
kalau dari sudut lain?
entah! aku tak de jawapan tu
menjadi penulis mmg cita2 aku dari kecil
(kecil lah sgt)
tapi menjadi banker hanya selepas yg bermuhasabah diri mencari
matlamat dan apa yg aku nak di masa hadapan
maka aturan takdir
membawa aku ke sini...
di sini aku belajar menjadi seorang gadis
belajar mencari jati diri
belajar mengenal rasa
(opps! haha)
dan aku tak pernah sekali pun melupakan bidang kesukaan aku
penulisan yg menjadi sebahagian dari diri aku
kerna apa? kerana aku sentiasa berharap
yg aku akan dapat juga mencapai cita2 yg satu ini
Tinggi ek cita2
haha...
tapi tak salah bermimpi
tak rugi pun..paling2 pun habis masa sebb byk sgt berangan kan..
haha
tapi ingat kawan2 masa itu emas
hargai ia..
apa yg aku rasa kat sini 
adalah apa yg Allah nak aku rasai
dan sikit pun tak pernah ada rasa kesal
Allah sentiasa memberikan yg terbaik buat hambanya kan...
=)
dan kawan2 kat luar
jgn putus asa
bila kita tak boleh nak capai cita2 kita hari ni
sebenarnya yakinlah ada sesuatu yg lebih besar
menanti tanpa kita sedar
pegang kata2 ni
Aturan takdir adalah yg terindah buat hidup setiap hamba!
okew kowg
gtg dulu
jumpa lagi
Insya Allah
**********************************************
Nisrina Syaurah
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

new year event!

NS1

Bahagia cara aku