after a week...

Bisimillahirahmannirahim...
Assalamualaikum....
okew..first sekali...sorry...
being MIA for a week...
haha..seminggu tanpa internet...
dan aku memang macam apa je...
teruk betul..
seminggu yg kelam kabut...
penuh dgn macam2 benda...
masalah...
cerita..
exatra...exatra...exatra...
haha...
bak kata kaklong mesti banyak benda yg kau nak tulis kan...
haha..true lah...
memang pun..so bagi amaran awal2...entri hari ni panjang tau..
haha...
menulis di komputer...bukan lappy...
awat? sebab tadi dah on menatang ni..teruskan jelah...
hari ni keluar pi cari modem baru...(modem rosak kena petir..tu pasal tak on9)
pastu pi cari langsir baru...jalan2 di kota fesyen...
pastu...perut lapaq nah...pi lah mcd taman buaya...
tapi apa yg penting aku order spicy mcdeluxe tp si kaklong ckp...ayam spicy..
so tu lah yg aku makan...
padahal mak dah masak tomyam...hehe..
org nak belanja jgn cakap apa2 trima je...
haha...hari tu mak dah ajak makan kat windmill..
western lah pulak...mak ajak yg kua duit kaklong aku..
haha..abg2? semua dah cilok belah lain..
org tu nak belanja tar rumah..
untung le.. pas ni memg kena lah cilok mana2 yg patut....
haha...
sowei lah..duit aku nak simpan..
(simpanlah sgt kan...)
duduk rumah as usual kenalah bebel...
dengan abg jajak plus kaklong tak payah citer...
telinga ni naik cair je dengar..
tak pe..bak kata elly...dpt degree dieorg diam lah..
true..sekarang aku tgh lalui masa2 susah aku..
tapi bak kata kaklong aku ni langsung tak nampak sedih...
dah lah nak citer pasal sedih mmg tak sudah...
Dr H.M. Tuah Iskandar pernah cakap dalam satu motivasi die kat mana aku tak ingat...
katanya kita kena keluar dari kesedihan tu supaya hati kita tak tertipu dgn perasaan tu...
so pegang tu...hidup kena positif...kenapa nak negatif sangat...
jgn pikir benda yg belum tentu jadi...sebab? hati kita ni mudah tertipu...
percayalah...hati ni mmg trime je...
tapi fikiran kita yg kena jaga...
org kata ikut hati mati ikut rasa binasa...
tapi insting hati tu kadang2 betul jugak...
depands lah pada benda2 yg patut...
seminggu ni dapat mimpi yg pelik....
tapi..rasanya maksud yg sama...
sebab...2 benda je yg selalu masuk otak masa2 macam ni..
1. pasal study...
2. pasal masa depan?
gitu lah gamaknyer...
mimpi arwah abah hantar masuk U...
yg bestnyer sebab dapat kiss pipi dia macam dulu2...
yelah asyik susah tidur je..
sekali dapat mimpi macam tu mmg tak nak bangun lah...
pastu mimpi si Rizal????(okew tak tahu siape dia dan macam mana boleh masuk mimpi aku)
drop that one...
lepas tu tetibe dtg angin rajin kemas rumah...(sebab tak sabar2 nak keluar dari rumah)
haha..kaklong kata karma cah, karma....
sudah lah long...poyos je kau...
tadi masa bukak2 semua benda2 yg tak terbukak
oh, byk nyew benda yg terlepas....
terlepas hari jadi org tu...
terlepas macam2 benda pasal org tu...
okew2 sudah2 lah tu...
sedar2 cepat sedar...
yalah2 aku sedar ni...
tapi kan......
sudah2...jgn cakap lagi....
biar masa yg cakap biar takdir yg tentukan...
kita buat apa yg mampu buat okew....
mengeluh tak baik tau....
Allah tak suka...
senyum...senyum...
itu yang terbaik....
okewlah...mals nak tulis panjang2 lagi...
banyak lagi benda boleh buat..
baik semua..jumpa lagi..
Insya Allah...
******************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

new year event!

NS1

Bahagia cara aku