skola rendah...salah ni!aku nak cite pasal komik...haha

Assalamualaikum...
hari ni masa kemas almari buku...
baru aku perasan...
yang banyak sangat koleksi GEMPAK...
dari aku form 4 aku start beli...
dulu mase skola rendah kaklong rajin beli..
sebab time tu die dah berduit...
so bila aku dah form 4...
dah start cari duit sendiri...
(walaupun modal dari mak..hehe)
dan dari situ aku start beli...
yalah...tiap2 hari aku duduk MC tu..tggu bas..lama2 ku jadi gatal lah nak beli gempak...
haha..so sampai lah sekarang..
kaklong duk bising je..
sebab beli aku stop cari duit sendiri...
duit mak bagi..simpan sendiri...
so beli lah jugak...
mak marah..tapi mak tak de lah sampai nak bakar...
mmg anak2 mak semua kaki komik...
dari kaklong sampai oda...
aku stop dua isu..time Spm..
tu je..pastu sambung balik...
skang ni bile pegang duit sendiri..
beli jugak..
kenalah pandai manage duit...
mak dah tak bagi duit..kecuali kalau betul2 terdesak..
buat muke lima posen mintak duit..
bebel bebel mak..keluar juga duit...
anak2 mak memang macam tu..
tapi aku je sorang yang sebenarnya paling penakut nak minta duit...
kalau shopping pun fikir dua tiga kali sebelum amik letak dalam troli...
sebab selalu ingat mak mesti suruh bayar pakai duit sendiri...
time tu lah... kadang2 kaklong naik angin jugak sebab
jgn jual mahal dengan mak...
mmg lah..sebab tak tahan bila mak kata
kita bnyak belnja...
tahu..anak2 mak yang lain semua jimat cermat...
kita ni tak..
kalau ikut kwan2 semua macam pelik tgk cara aku belanje..
keluar sekadar bayar duit bas..tu je..
lain2 tak de..hehe...
tapi memang...aku tak kisah sgt pun..
sekarang ni..mak kate jgn belanje banyak aku diam jelah..
pastu dah habis pusing2 nanti dia tanye..
tak nak beli ape2..time takde boleh lah mak kate macam tu..
bila takde..mana...diam2 sudahlah...
senyum...
tapi sekrang ni...masih macam dulu...
tak de beza...
tapi sejak2 ade kaklong..memang kaki pau lah...
kalau giliran abg jenol...mmg habis habisan lah...
tapi tak jugak..takde le aku cekik darah tahap tak ingat...
setakat...biase2 je..haha
tapi tetap juga..gaji aku kena jgak pau dgn mereka2..
biasalah tu...
baru lah keluarga...
haha...nak rasa perasaan kluarga tu susah tau...
org lain duk story mory..
pasal hal keluarga dieorg...
aku boleh senyum....
mereka2 yg tahu...tahulah..yg tak tahu?
boleh senyum je dengar...
macam pelik...tapi itu hakikat...
dan aku dah biase...
yalah..dah besar..semua kena berdikari sendiri...
tak boleh lah nak bergantung harap pada orang je kan...
aku bukan budak cenggeng..yang menangis bila bangun mak tak de...
dari kecil kalau bangun tido tgk2 mak takde...
aku buka tv tgk kartun...
tak de pape feel...
kalau balik ngaji tgk rumah ta de org duduklah kat luar sambil makan aiskrim malaysia..
kan....
tak de rasa nangis kena tinggal...
tak de feel pun..
kalau bukak skola org cerita cuti jalan2
aku tak de cerita...
duduk je tolong abah kat kedai...
tak kemana... tapi abah selalu je bawak keluar cari angin....
macam yg aku selalu buat
cuci mata tak beli apa2
sekadar hiburan untuk mencari angin segar
tapi bila kenang zaman kanak2...
betul aku mmg tak suke zaman skola rendah
is a nightmare...
kelakar kan...
zaman kanak2 aku susah nak rasa gembira
bila aku naik skola menengah barulah aku rasa
macam mana ada seorang kawan...
haha...
kelakar kan...
kalau jumpa kawan skola pun macam nak tak nak je...
aku tak suka skola rendah sebab aku selalu kena buli
tak de org nak kawan aku dgn ikhlas...
biasalah... di buli? ntah mungkin dari segi mental nya...
sebab tak de org yg nak kwan kita...
sampai semua org duk cakap kita ni penipu...
pengotor..pemalas..peniru..
oh ya, salah satu sebab benci skola rendah
sebab aku di tuduh oleh kawan aku sendiri mengatakan aku meniru..
hurm..sedih? sape percaya cakap kita..
tp kawan tu cakap..lepas ni exam kau jgn cakap atau pandang sape2
kau duduk diam2 je...
kan? bagus..
naik skola menengah member2
semua sporting..open minded...
so kalau nak meniru
biar satu kelas meniru..tak tahu tanyer je...
so bukan lah bermaksud kita tak berusaha...kan...haha
kenangan kan...
sudah...aku nak cite psal komik tapi dah masuk hal lain pulak
haha..biase lah tu...
okew..sudah aku pi pusing2 lah
bosan ni...haha
baik semua
jumpa lagi
Insya Allah...
***********************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku