bicara soal hati..soal cinta..

Assalamualaikum...
hari ni topik utama bicara cinta
(okew maaf ea semua bicara cinta maksudnyer aku kena jiwang okew anggap jelah bukan aku)
haha okew..
today story adalah tentang seseorang..
cinta? memang rumit..
dalam hidup ni jgn lah terlalu cinta..
bahaya seh..sebab? =)
cinta itu suci..
tapi manusia membuatkan dia di cemari kekotoran...
sudah...
okew..tadi..
i got message from Isma Syahirah...
oh, this must ade berita gembira..(ye ye je aku ni)
so dia kata yg Fikri cakap yang dia minta maaf pada
cik isma kerana pernah menyakiti hati isma selama
mana mereka kenal, kapel, clash, kawan....
means? fikri tu sayang lagi lah kat isma
si Isma lagi bersuluh lah yang dia memang cinta mati kat Fikri..
al maklum cinta pertama..
kan...haha
tapi mestila kan ego menguasai..
mmg fikri cakap die syg isma sgt2..
dia yang mintak isma tunggu dia..
tapi isma ni mmg lah dlm hati dia cuma ada fikri
tapi macam mana bf2 die yg lain?
tu kan..isma beeing playgirl just sebab nak sakitkan hati semua lelaki
nak puas kan hati yang sakit stelah semua lelaki menipu die..
lelaki mmg lah...
haha..awak2 yg lelaki tu jgn terasa tau saya tak cakap awak..
okew...aku cuma harap lah
ade cahaya di akhir cerita...
sebab? penat kan main tarik tali
bila isma kata kalau fikri sayang dia kenapa fikri tak declare balik
kenapa fikri cuma bagi harapan pada die...tanpa janji apa2...
dan aku pun tersenyum..
tahu kenapa? sebab fikri mesti ade sebab tersendiri...
isma kata setiap kali nak jumpa fikri mesti ada halangan..
tapi setiap kali isma dalam kesusahan orang yang kan muncul selamatkan dia
adalah si Fikri..
korang tak pelik?
aku tak? aku tahu fikri ade rencana dia..
apa dan mengapa..aku tak tahu dan aku tak pasti..
mengikut firasat aku lah kan...
fikri tak nak kua dgn isma untuk hepi2 je..
maksudnya die tak nak buang masa yg tak patut dgn org yang die sayang
betul tak?
dan kenapa dia yang pertama hadir tiap kali isma susah..
means dia mmg care pasal isma..dia ada setiap kali isma jatuh...
kan..bukan macam tu ke?
so Encik Fikri permainan awak mmg ohsem..
sebab? entah...
fik, jangan letak harapan lah pada Isma kalau kau tak nak dia..
aku tahu kau care sgt pasal Isma
tapi kalau dgn cara macam ni dapat yakinkan kau
yang Isma gonna be milik kau...
aku doakan yang terbaik..
kau tahu Fik, permainan Takdir adalah yang terbaik..
kau jgn terlalu leka..
nanti masuk perangkap..
aku rasa lah kau takut hilang Isma
tapi dalam masa yang sama kau takut hilang masa muda kau...kan?
kenapa aku tak cakap pasal ni pada Isma?
aku nak Isma pikir sendiri kenapa kau buat dia macam tu...
aku tahu..kau baik...
Isma sendiri tak percaya bila aku puji kau
kau tahu Fik, aku yakin kau boleh jaga Isma dengan baik...
kau seorang je mampu lembutkan hati dia..
macam tu lah lebih kurang..
haha...Isma pulak..
kau kena faham dia mmg macam tu...
mulut kutuk2 hati syg gila2
aku rasa kau tahu kan...
Isma tu lain...
dia bukan stok2 pompuan yg senang2 jual cinta
mmg dia byk pakwe..
tapi cinta die? kau sorang je..
so Fik, kau paham kan...
thanks lah kalau kau dengar ape yg aku nak cakap ni..
Isma, sebagai kawan kau aku mmg terlalu sygkan kau
kau sahabat aku dunia akhirat...
kan...aku tahu kau kecewa..
tapi ingat...jodoh itu rahsia Allah
kalau kau rasa dia jodoh kau terima dia seadanya
istikharah byk2... doa yang kau amalkan tu...
baca selalu...
dulu kau pernah minta aku doakan kau dengan fik masa aku pergi Jabal Rahmah kan?
aku doa.. aku doa kau jumpa jodh yang baik untuk diri kau...
kau jangan risau ea...
sesungguhnya cinta yang agung
hanya cinta Allah S.W.T.
kau sabar..takdir Allah sentiasa yang baik untuk hambanya
senyum kawan...
aku selalu ada di samping kau...jangan risau tau...
bila masuk mood cinta aku cuma mampu senyum...
cinta? anugerah Allah yang terindah...
kan??
bila soal cinta..susah..rumit..
lelaki kalau putus cinta...macam2 ragam..
perempuan? lagi lah..
jgn sebab cinta antara manusia
kita jadi lupa pada cinta kita pada yang Esa...
the true one..
cinta kekal abadi..
see... don't worry kalau banyak masalah
itu tanda kasih sayang Allah..
=)
korg..pikir mana baik mana buruk
mana kaca mana permata
mana susah mana senang
dengar ea..
Allah Maha Mengetahui...
aku cuma mampu doa untuk kalian..
Insya Allah
aminnn....
okew..jari aku penat..
taip tak berhenti...
haha... tu lah banyak mulut nampak
haha..itulah saya..
okew semua mana baik ambil lah mana buruk ikhtibar lah...
sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..
senyum kawan..
pergi dulu..jumpa lagi
Insya Allah
**********************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku