saya jumpa blog dia!

Assalamualaikum...
hari ni..16 April 2012...
wanna wish my frenz...
Nurul Nabilah Idris..
Happy bufday lah...
May Allah bless you...
kek jgn lupa hantar kat rumah... bukan jauh pun..
haha...
what's our story today?
ntah! haha..
sudahlah..setiap kali tanye mesti jawab macam tu..
poyo's! seh...
hahaha..
no lah..in the mood menceriakan hati ni..
haha...
sengal punyer cik kak
okew.. sepatutnyer hari ni..aku pegi update
story aku tu... lame sangat tak tulis..
hehe...
so baik aku pergi seelan benda alah tu sebelum terlambat..
ni kira macam pemalas tahap petala 8 kut..
haha..
tengok lah sat gi mcm mane..hehe
semalam aku rase seronok sgt sbb aku jumpa
someone blog...
hahaha(gelak jahat)
blog yg aku penat cari....
haha..bila jumpa rasa seronok yg amat..
haha..
sape tu..
dia adalah...
jeng..jeng..jeng..
KAKLONG..
haha... sebenarnyer kalau korang nak tahu...
my kaklong sgt pemalas nak menulis..
so bila dia ada blog.mcam kelakar..
haha..
but percayalah.. bila kita kenal someone tu tak bermakna kita tahu luar dalam kan..
so bila bace blog tu.. kita akan nmpk the another part of herself
paham? sebab..my kaklong yg aku kenal
someone yg baran, tegas then always make me rase yg aku lah budak paling malang dalam dunia
tp tak sebenarnya.. she is a good motivater..
why? dia ade banyak pengalaman hidup...
sebab aku still ingat pesan arwah abah,
'belajar dari pengalaman'
arwah abah banyak merantau...
banyak kutip ilmu kat luar..
tapi ingat lagi mase abah cite time die belajar bussines kat Itali...
cite mase musim sejuk..musim panas..
cable car kat sana..
haha..miss that story...
tapi same lah macam abg koim.. just dia ade kat UK..
skang ni mesti arwah abah bangge ada anak yg mcm ni..
okew..berbalik pade kaklong..
pernah sekali tu ikut kaklong ajar budak2 skola dia..
sokat situ boleh nmpk macam mana dia layan anak2 murid die..
dan kita boleh nmpk beza nyer bila dia berhadapan dengan adik2
dan murid2 or dengan org luar...
yelah..sebab kaklong dulu pernah kerja operator jawab telefon..syarikat singapore
haha... kaklong ade banyak benda yg pernah dia buat.. so
dia selalu pesan jangan salah pilih jalan
sebab nanti akan menyesal...
kaklong tu cita2 mmg nak amik TESL
dari dulu..tapi nasib tak menyebelahi dia...
apa pun dia tetap guru bahasa inggeris skang...
walaupun mengambil masa yg lama..
it's okay.. at least cita2 kita tercapai kan??
see.. so kalau rasa susah jgn putus asa..
banyak lagi yg kita belum jumpa...
banyak lagi onak dan duri yang belum kta pijak..
macam kaklong..banyak dah asam ngan garam dah die telan..
so die tak nak lah kami2 adik2 die ni..
mkn garam dan asam yg slah..
paham? hehe...
think about this.. teringat when teha(one of my frenz..)
tanya..kenapa aku risau gile kalau kaklong aku membebel..
kenapa mak aku tak membebel?
haha..time tu terus kelu lidah nak jawab..
no answer.. terus aku pandang elly..mintak tolong jawab kan..
elly pun berdehem kejap..
then dia cakap..
' sebab..kaklong dia mak dia... mak dia kaklong dia..'
ternganga kejap dengar ape yg elly cakap..
true..bukan semua org tahu ape yg aku rase..dan tahu masalah aku
even isma yg bertahun kawan dengan aku
belumtentu dia tahu masalah aku
macam elly sekali tengok dia tahu
=)
okew just forget it...
so... sebenarnyer aku tahu kenape kaklong tak kahwin2 sampai sekarang..
bukan tak de org yg nak.. byk jep..
cuma kaklong yg menolak..
yalah, sebagai anak sulung dia take over semua benda yg abah tinggalkan
even abah tinggalkan dalam keadaan yg sangat tenang
abah dah uruskan semua benda tanpa sebarang masalah..
samapi kaklong ckp..tak terasa yg abah dah takde...
so..kaklong tahu tanggungjawab dia basar...
at least sampai skang..
aku hope dah samai masa dia pikir pasal diri dia sendiri..
pernah kut dia kata dia akan kahwin lepas abg koim grade...
maksudyer...tahun nilah..
haha..saje jer..
yelah nak kate senang pun.. Alhamdulilah
tahun ni semua dah oky.. abg2 dah habis blaja..dah keje...
tingal aku, adik ngan oda..
so tak lah susah mna..
at least kalau kaklong tak de.. abg jenol ade lagi..
abg2 yg lain boleh tolong kite org..
so tak de pape nak risaukan...
kita org pun dah  besar...
bukan budak2 yg makan kena suap lagi..
right? hehe..
oky lah..
kena out..entry panjang ni..
haha..macam tak pernah plak..
bukan tak pernah jarang2 lah..
hehe..
baik..cau ea..
jumpa lagi..
Insya Allah
****************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku