Jangan takut untuk bermimpi...

Assalamualaikum...
=)
hari online sambil senyum...
kenapa? hehe
jumpa someone yg tgh online
hehe
seronok sgt ni!
hehehe..sudah2 lah cik kak oit...
hehe..
susah betul kalau sengih tak berhenti..
nak buat macam mana...
sekali senyum mmg tak leh henti..
lagi2 kalau thing like this la..
mmg aku sengih jer..
silap hari bulan mesti aku tak sedar ape yg aku buat..
tu lah..bila kaklong ckp kau nak kahwin kau jugak cakap tak..
ni kes sengih tak berhenti..siapa nak tanggung?
sengal punyer budak..
hei! aku sengih tanda happy lah.
bukan maksud apa2 pun...
=)
yelah tu..
okay2 maaf ea anda semua..
talking to myself
kalau lah org nmpk mesti ckp aku gila..
ek? hehe...
maaflah saya mmg macam ni..
suka bercakap dengan diri sendiri...
sebab?
saya tak kacau org lain..
saya kacau hati saya jer..
tahu...
hehe..
but satu benda yg aku kena ingatkan diri aku..
sejauh mana aku nak melangkah dalam mimpi aku
aku kena juga pijak bumi yang nyata..
sebab?
sebab aku tak boleh selamanya tinggal dalam mimpi aku
aku kena face reality  jugak..
betul tak?
mmg lah mimpi tu indah..
tak kn nak mimpi yg buruk2 pulak...
tak baik..
tp bukan semua mimpi boleh jadi realiti..
yelah..kita tak boleh lawan kehendak Allah S.W.T.
semua dah tertakdir untuk kita..
hari ni mungkin hari kita.. tapi esok?
belum tentu..
dalam hidup aku..mmg aku banyak sangat impian..
tapi tak semua impian aku tu boleh tercapai..
and aku tahu dengan bermimpi impian aku boleh tercapai.
usaha lah sampai boleh capai..
mawar pernah cakap dengan aku yg die tak berhak nak bermimpi...
sape cakap?
amboi..oky sahabat sekalian dengar ea..
semua oorg berhak bermimpi..
mimpi sampai bintang pun tak pe..
as long kita tak lupa siapa diri kita
dan kat mana kita berpijak..
okew?
jangan rendahkan diri korang sebab kan korang rasa malu nak capai mimpi korang
dear, kenapa takut nak capai mimpi
tak salah pun..mimpi sampai bintang pun tak pe..
tak de org nak marah
kecuali..kita menganggu privasi org..
tu lain story lah..
okew..aku pernah bermimpi...
dan pernah aku cakap mimpi aku tu takkan tercapai..
tahu apa mawar cakap...
one day aku nak kau capai mimpi kau tu...
okew?
dan waktu tu aku tanam azam dalam diri nak capai mimpi aku
true lah..
mintak kat Allah Insya Allah dapat..
Allah tak kedekut... cuma DIA sangat suka tatkala hamba-Nya
meminta-minta kepada DIA..
just percaya.. satu hari semua mimpi kita akan tercapai..
selagi kita yakin pada usaha dan doa kita
pada Allah.. don't worry...
Allah sentiasa ada disisi kita kan..
oky semua..
time to go..
see you later ea..
Insya Allah
***********************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku