Ciri2 rumah idaman anda..

Assalamualaikum...
apakah ciri rumah idaman anda..?
ha'ah.. soalan yang sangat bagus...
oky aku boleh jawab.. tapi jawapan aku bukan satu..
hahaha...
okew..let's go through...
1. rumah yg aman damai...
aman damai? yalah..rumah yang ada aku sorg jer..
sebab? tak de le aku nak bergaduh ngan mereka2..
pastu..takde le aku dengar suara2 sumbang yang kerje die hanya mengutuk aku
mengkritik semua yg aku buat..
tak kisah lah dari segi masak ke.. susun atur baju ke..
susun kerusi ke..
semua sekali lah...
hehe...
2. rumah yg sentiasa penuh dengan ceria...
rumah yg ahli dlm tu, sentiasa menyokong antara satu sama lain..
dieorg akan sokong ape yg family dieorg buat..
dan akan membangkang kalau yg family dieorg buat tu salah..
yalah..takkan lah kalau salah satu ahli keluarga kita nak melanggar hukum kita nak sokong...
salah tu..hish2..
3. rumah yg di limpahi rahmat Allah S.W.T.
always solat jemaah.. tak kisah waktu apa pun..
selalu mengaji bersama tiap2 malam..
tak pat surah lain surah yassin pun jadilah...
asalkan dapat mengaji...
4. rumah yang ahlinya tak de rahsia antara satu sama lain...
okew.yg ni even kita pun ade privasi sendiri..
at least family kita tahu ape yg kita buat...
macam kita ada benda yg boleh kita share..
macam msalah cinta ke.. study ke.. and so on lah..
bukan just jumpa parents minta duit..
balik bila rasa nak balik...
keluar bila rasa nak keluar..
anggap rumah macam pusat penginapan...
macam tu lah ea...
( mintaklah di jauhkan)
okew.. ade lagi tak??
pikir kejap ea..
tu je kot... malas lah nak pikir lagi...
hehehe..
bukan ape..karang sampai tak tertulis lah pulak..
banyak sgt ni...
hehe..over lah kau..
haha
maaf ea semua..
apa2 pun semua ada impian sendiri kan..
impian yg mungkin tercapai..dah tercapai ataupun sekadar mimpi..
haha..
impian aku...
agk2 lah yg last tu lah kut..
yg mimpi tinggal mimpi..
berangan jelah.. sebab?
sebenarnya kaklong tak suka aku berangan..
wek!! suka hati aku nak berangan... sebab? kena bayar ke berangan..
tak kan percuma.. biarlah aku berangan pun..
itu salah satu cara menangani emosi..
tahu... at least aku tak lah melenting tak tentu pasal...
aku still boleh tangani emosi aku..
bukan lah semua benda nak mengamuk..
aku cuma mengamuk bila aku rasa
yes! memang kena mengamuk..
okay..baiklah semua..
gtg.. karang ade yg mengamuk
haha..oky see u later..
Insya Allah
*******************************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku