aku tak sebaik dia..

Assalamualaikum...
hari ni terbaca satu cerita kat fb...
sad story..
kadang2 kita mintak kat Allah macam2..
tapi kita lupa diri ni tak cukup baik..
macam semua nak suami soleh...
tapi kita? solehah tak?
bila bace story tu..insaf sikit...
time rasa macam
Ya Allah, hinanya aku..
kalau cakap pasal amal mmg lah..
aku tak cukup sempurna..
mmg kalau ikutkan pun aku sedar diri aku..
nak banding dgn kawn2 yg lain pun rasa macam rendah diri sangat2...
tak pernah pun nak bangga dgn apa yg ada kat diri...
dulu masa skola..org pandang mcmlah aku ni ustazah...
bila pikir balik..banyak je org ckp mcm tu..
tapi mmg hampeh lah..
sebab? aku ni bukan baik mana pun..
bukan senang nak berubah...
aku tak pernah mintak org pandang aku tinggi..
aku cuma nak ajak org sama berubah...
aku tak nak aku sorg je jumpa jalan..
aku nak kita same tuju jalan yg di redhai Allah...
bila cakap pasal agama...
mmg lah aku rase mcm hina sgt... banyak sgt dosa buat
antara yg sedar dgn yg tak...
kadang2 bila kawan2 refer pasal hal agama ni..
rasa macam tak cukup ilmu nak jawab...
tapi mmg mintak je kat Allah mudahkan lidah aku
lancarkan bicara aku...
bila tgk kawan ngaji mesti nak mengendeng mintak dgr..
kadang2 tu kesian kat dieorg sebab asyik curi masa
dieog jer... kalau kat rumah mmg lah..
jgn harap aku nak ngaji depan dieorg...
kalau ngai mesti dlm bilik...
kalau bace Al mulk tu..kadang2 kaklong dengar sambil tegur..
ialah kita ni baru nak tertatih belajar..
die lain mmg dah hafal semua benda...
mmg dari dulu lagi ustaz dah garapkan suruh hafal surah al mulk..
tiap2 hari kami baca surah tu..
lama hafal lah.. tu pesan ustaz..
kalau nak ikutkan mmg lah aku nak folow semua
kelas agama....
bila fikirkan balik... mak selalu ckp macam aku lah
yg paling teruk dlm bidang agama...
nmpk sgt ea keburukkan aku..
sebab tu time mak ngaji aku selalu duk dlm bilik..
kalau nak ngaji pun sama..
lari masuk bilik...
segan nak duduk ngan family..
pelik kan? tapi mmg tulah hakikatnya..
kadang2 nak lari je dari rumah pindah skola pondok..
kelakar tak statement aku?
*sengih sinis*
tapi bila rasa jiwa dah meruntun macam ni
statement kat atas mmg lah boleh masuk list aku..
hehe..
bila pikir balik.. kalau hubungan dengan Allah terjaga
hubungan dengan manusia?
tu yg aku rasa macam lomah ni...
otak pun rasa semput2 aje..
nak pitam pun ade.
sudah..ni name nyer luar petala ni..
okew done here..
aku still ade Allah kan..
so gtg dulu..
nak tenangkan otak..
jumpa lagi
Insya Allah
******************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku