tarappapa...

Assalamualaikum...
wah... awal kau menulis hari ni...
hahahahaha....
tak adelah awal sangat... cuma hari aku x de mood nak smbg tido...
walaupun aku dah mengantuk....
mals nak pikir r...
hari ni aku sesorang kat umah...
adik dah balik langkawi semalam....
agaknya pagi ni mesti die tgh tunggu feri...
okay!
kenapa aku sorang2.... oh ya...
abg jenol keje... dia dah start wat company kecik2
die katelah.... mak ngan kaklong plus oda...
pergi org kahwin kat PD... pastu bawak ibu ngan aye pergi tgk 
cik arif... pak cik aku yg bongsu... dia masuk hospital...ICU...
sebab penyakit apa? doktor tak habaq mai lagi...
so kenapa aku tak ikut...
jawapan mudah... aku kena jaga rumah...
sebab skang ni rumah aku tgh renovate...
so... aku mmg sentiasa memegang title sebagai
penjaga rumah... harus lah menjaga rumah...
bak kata abg2 aku...
ni kan rumah aku... padahal dah terang2 tulis ni rumah arwah abah...
nama aku atas tapak rumah ni..
sengal! suka2 jer nak mengutuk aku
fine! aku sedar siapa aku... menumpang jer...
bila lah aku dapat blah dari tempat ni...
bumi Allah kan luas.... rasa nak bungkus baju blah jep...
pergi merantau tempat orang cari ilmu.... cari pengalaman....
cari apa2 yg bernilai dalam hidup...
bukan terperuk dalam umah pastu tak pernah nak rasa angin segar...
argh! au teringin sgt2 nak buat semua tu....
berkelana di tempat org....
wei2 sudah2... jgn berangan lah... kau ingat family kau nak bagi?
hahaha kem salam je lah....
tapi kalau bagi kan satu bonus untuk aku...
kaklong pernah cakap... waktu muda mm kau org teringin nak buat semua benda...
nanti satu saat kau mesti menyesal...
kalau arwah abah ada... mesti skang ni dia bagi nasihat kat aku...
hmmm.... mana boleh cakap kalau...
tak elok lah....
sudahlah...teruskanlah bermimpi...
aku mmg selalu bermimpi... mimpi yg aku tak pernah nak dapat capai
okay everyone.... pergi dlu..
jumpa lagi..
Insya Allah
*******************************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku