spm result...

Assalamualaikum...
maaf lambat post...
hehe... baiklah sebelum saya bercerita tentang tajuk di ats...


sukacitanya saya ingin menceritakan pengalaman saya pada hari yang di berkati ini...
stop poyo lah...
okay..
pagi tadi bangun...hati rasa tenang...
subuh pun mmg senyum...
pastu baru ingat nak memain fesbuk ke benda..
tetiba mak cakap..
' mak nak pegi klaz ngaji... awak masak ea..'
dan dengan suka relanya abg jajak menggelakkan saya..
dan saya sengih saje..
hari baik macam ni jangan bantah cakap mak..
yer2... sebab saya dah berjanji ngan zati untuk keluar jam 9 pagi...
dan menjemput beliau untuk ke skola bersame2...
namun kesulitan tiba bila mak hanya balik rumah ketika jam menginjak ke angka 9.30 pagi...
baik mak..( tak boleh marah)
dan dengan hati yg cukup tenang ( kot)
saya keluar menuju ke kereta... tetibe pak cik tukang rumah tu panggil mak..
mak pon duk berbincang sehingga jam menginjak ke angka 10.30 pagi...
da waktu tu mak siap tekan punat kunci kereta lagi..
konon2 nak bagi saya duduk dlm ketelah..
bila saya sampai kat kereta
tahniah! kerana mak awak kunci kereta tersebut...
dan saya haya mampu bersandar ke body kereta yg cukup lawa sambil berkata dalam hati...
sabar2..
=)
kemuadian di percepatkan perjalanan...singgah mengambil izzati.. selepas itu kami pun tiba di
SMK TINGGI PEREMPUAN MELAKA
wah2... time tu sume parents dah sampai.
turun kete salam mak.. oky mak jumpe nanti...
jdi mak pun menghilangkan kereta dan dirinya dalam sekelip mata...
saya dan zati meneruskan langkah...
sampai2 trus nmpk mak angkat tersayang..
siapa lagi kalau bukan teacher lim...
kami pun hua hua hua.. bersama denga beliau...
pastu jalan lagi..
jumpe dengan cik mawar! pastu fara pastu ape lagi
sahabat dunia akhirat ku isma!

bobok2 kejap...
pastu jumpe elly! argh!! sahabat aku yg lagi sorang..
dia nmpk jep saya yg manis ni
terus peluk... bila pandang mata dia
takut? dia kata
' tak.. aku tak cukup tidur..mlam tadi baru balik dari klia'
hampeh punyer kawan..
pastu jumpe si bulb... fazilaton...
then jumper firzana amira..
sempat wish birthday kepada dia..
dan dia pun berkata
' kau org 1st yg wish aku'
hahahahaha...
well saya dan nombor sukar di pisahkan.....
blah lah wei..
kemudian pergi koop singgah beli mineral water....
lepak kejap...teman isma jumpe cikgu spbt..
isma nyer result kena gantung pasal buku tak pulang...
so setelkn hal tu...turun bawah balik...
kat bawah..teman isma jumpe ayah
then ayah dia jumpe teacher chua...
pastu jumpe shany ngan bulat...
jln ngan budak 2 org tu pulak...
jalan pusing2... jumpe zati balik...
lepak ngan elly bersame teha...dan cik halimah...
bergurau senda..bergelak tawa.langsung tak pikir pasal result nk amik jap agi...
pastu nmpk pn laila ngan pn rubaiya turun kereta...
muka dia senyum sambil tunjuk
bagus kat kite owg...
so mmg lega lah tyme tu
tapi seriusly..hati tak rasa apa2 even zati kat sebelah dah mengigil..
pastu jumpe Farzana...bebel kejap
teman dia pergi toilet...pastu kiteowg masuk dewan...
masuk dewan jumpe kaunselor...
'sila tanda tangan pastu amik sijil amar ea.'
oh sijil motivasi amar..
okew..pastu duduk..duduk2 membebel sowg2 sebab zati dah tak leh cakap
hehe...
then kiteowg kena gerak pergi depan..depan sekali lak tu..
tgk muke pn alimah ... hati terud terdetik..
agk2 cikgu macam marah jep..
pastu cikgu pandang..cikgu senyum..
hehe..
apalah yg kau mengarut ni...
haha..
pastu dengar pn laila bercakap...
then kiteowg pun pegilah beratur amik result
pegang tangan zati sambil cakap
'cepat kita habiskan cepat kita balik'
mmg cepat pun sampai giliran pandang teacher lim
' you punyer result tak ade'
pergh! memain pulak teacher aku ni...
wahai cikguku syg...kasihanlah anak angkatmu yg penat nak tunggu result dia..
teacherpon hulur slip..cikgu akaun ada kat sebelah...
mmg tak tgk result lainlah.
' akaun awak berapa?'
muka selamba
'a'
pastu terkejut kejap
'A!'kat situ jugak cikgu akaun  menjerit bersama2 dengan saya...
hahaha...terkejut seh.
terus cium tangan cikgu
' trimas cikgu!'
pastu nk blah..kena tahan pulak..
maaf kwn2 saya tak tgk result saya sepenuhnya lagi...
tgk prinsip perakaunan jep tadi..
pastu duduk terus cari zati...
kira satu2 a yg dpat...
tapi paling seronok sebab sejarah pun A
hehe...
so secara konklusinya...
result saya biasa2 jep...
Alhamdulilah..
walaupun kecewa sebab tak pat math A..
dapat b+... senyum tetap ukir..
sebab...yg lain2 past..
at least saya tak lah gagal
walaupun ade D
teruk kan..
tulah... abg2 siap ke main perli...
tak pelah...senyum je..
sebab saya sedar saya tak lah pandai mana pun...
biasa2 jep...
sebelum balik jumpe cikgu suzana
bayangkan cari cikgu suzana dari pukul 1 sampai pukul 2
tak jumpe2...pastu dah kepenatan duduk kat pondok..
then bila kaklong dah sampai nk pick up
time tulah cikgu suzana muncul...
so apa lagi terus kejar dia
cikgu! saya dapat A sejarah...
cikgu senyum..pastu cikgu bagi ceramah sikit...
baguslah tu...
suka dengar cikgu cakap..
pastu saya pun pulang... tapi bukan balik rumah...
pergi jj...teman kaklong renewkan lesen...
so makan kat food court...
berbual tentang masa depan..
dan pulang!
sampai rumah... abg jajak pun balik..
kami pun membebel..
then mak tepon ckp nak ajak makn luar..
hehe..
sebenarnyer..kalau mak tak ajak pun kiteowg kena makan luar jugak
lauk kat rumah dah abis..hehe
so kami pun pergi makn satay...
haha...tapi aku tak makan banyak pun...
perut kenyang...
then balik rumah... mesej dgn abg koim yang jauh nun di UK
ber bobok ngan dia...
die gelakn saya..saya pun gelakkan die..
kelakar bila dia kate saya dapat 11 A
bang oit..adik awak ni amik 10 subjek jep..
hehe... tapi mmg hari mak sangat penat melayan
org yang duk bertanyer tentang result saya ni..
haha..
mak kata dari pukul 8 pagi sampai 10 malam tak berhenti...
kaklong kate... org glamor..mmg cmtuh...
hehe..
tpi aku mmg bantai gelak jer...
nak kate nangis mmg tak lah..
sedih tu ade sikit..macam kecewa yg tak berapa sgtlah
haha
pape un sebenarnyer..ade someone nyer result
yg saya nak tau sgt2..
Ya Allah bagilah saya tahu result dia..
hmm...
okylah..
sya dah penat bercerita... esok smbg lagi...
oh ya..
sebenarnyer saya ada 5A..hehe
ok lah jumpa lagi
insya Allah
*********************************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku