setiap hamba adalah milik Allah

Assalamualaikum...
hari ni aku menulisa di waktu pagi...
jam menunjukan 8.43 pagi..
hehe...
jarang aku bangun awal...
kenapa? sebab pagi tadi mak bising suruh tengokkan nasi lemak dan sambal tumis dia...
jadi ingat nk sambung...
tapi di sebabkan hati terasa malas nak menapak ke bilik
bukanyer jauh pun...
aku pun melepak kat ruang tamu yang di penuhi org2.
siapa org2 tu...
biasalah abg jenol dan adik... oh ya... semalamkan dah start cuti skola..
so adik pun dah berjaya sampai pada subuh semalam..
awal tak?? hehe..
alah adik bukan budak kecik lagi..
die dah pun 16 tahun...
so budak besar kan... aku 16 tahun pun ulang alik dari skola naik bas...
bukan 1 tapi 2 pastu jalan kaki kat lorong sunyi yg tak de owg...
and yes tak de sape kisah pun...
and i'm girl!
hehe... saje jep..
masa berubah kan... aku bukan budak skola lagi...
aku dah pun tinggalkan semua benda tu..
and now i'm nothing selain diri aku...
apa yang aku ada ialah Allah SWT
kasih sayang yang Dia curahkan tak kan terhenti...
tahu kenapa?
kerana Dia selalu mendengar doa hambanya...


dan dalam keadaan yang macam ni aku cuma mampu berharap kasih sayang-Nya saja...
ya... aku akui aku jgak pernah tersasar...
tersasar? aku pernah lakukan semua itu
sampai masa barulah aku sedar...
tahu kenapa?
seorang hamba itu tak boleh cinta kan manusia lebih dari Allah SWT dan Rasul-Nya...
tapi aku dah buat tu...sebab aku terlalu kasih kan arwah abah
aku lupa yang aku punya Allah...
aku terlupa janji2 aku terhadap Allah untuk mencintai Dia dengan sepenuh jiwa ku...
aku ter sedih sampaikan aku tak boleh terima semua dugaan itu...
di mata org aku seperti biasa
tak ada yang luar biasa...
siapa tahu setiap kali mata ini jatuh meninpa bumi tatkala aku terlalu rindukan
kasih sayang seorang ayah....
seorang ayah yang tak pernah membezakan anak2nya...
bagi dia semua sama... satu salah.. semua salah..
paling teruk kena org yang paling dekat lah...
akhirnya sampailah satu hari aku sedar yang aku sebenarnya punyai Allah SWT
yang sentiasa ada disisi ku
yang tak henti2 memberi rahmatnya pada ku...
dan tika itu air mata keinsafan jatuh membasahi bumi....
dan yang tahu hanyalah Dia...
benar... kawan2 sering berkata bahawa aku seorang gadis yang tabah...
aku hadapi segala dugaan hidup dengan senyuman...
betul... tapi tatkala air mata mahu mengalir...
hanya Dia yang tahu..
dan hanya Dia yang mampu pujuk aku...
dan kini inilah aku...
gadis biasa yang tak punya apa2...
dan aku hanya mampu tersenyum kerana Dia...
insya Allah...
aku bukan baik tapi aku cuba nak jadi baik...
bila aku berbicara macam ni buka bererti aku mahu menunjuk2
tapi mahu berkongsi
apa yang aku rasa...
dan aku juga berharap yg kamu2 di luar turut merasa..
Insya Allah...


ingat kasih sayang Dia melebihi apa yang ada di muka bumi ini...
baiklah semua... undur diri dulu...
nikmati hari ini dengan penuh rasa syukur pada-Nya...
=)
gtg.... insya Allah jumpa lagi...
**************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku