rindu nak study kat ostel...ngee

Assalamualaikum...
alhamdulilah... malam tadi tal kah susah sangat nk tido...
tp... aku tak bangun so.. tak pat nak qiyam...
sob...sob..sob...
x pa lah... bukan rezeki aku nak bangun malam tadi...
Ya Allah! tinggal dua hari je lagi..
kawan2 semua mmg dah tahap cuak...
ape ingat aku x cuak ke...
lagi cuak adalah...
nak melalak je tak...
sebab aku  doa mintak tenang....
kalau rasa berdebar sgt2 selawat byk2....
ustaz pernah pesan... baca Al insyirah... bila nak hati tenang...
tak pun baca ad-dhuha.... lagi baca al mulk....
pastu selawat lagi...
senyum pun kena ukir...
=)
Ya Allah, rindunya nak bercakap dengan ustaz...
memanglah... dah selalu bercakap ngan dia.....
tak kisah tentang apa pun... ustaz ni senang je orangnya
tak banyak songeh... kalau ada pun...kita org boleh layan...
even ade student tak suka dia... aku tetap jugak suka....
=)
bagi aku ustaz dah macam ayah aku sendiri...
hehe...walaupun gelaran ayah angkat itu pada dalila...
(sebab kitaowg selalu panggil dia macam tu)
aku selalu je teman dalila jumpe  ustaz...
bebel2 pastu balik...
hehe... aku ni jenis slalu study luar study hall...
entah aku tak suka study dalam study hall tu...
bosan! so aku mmg ak lepak kat luar...
selalunya kat astaka...
Astaka tu tempat dia kecil je...
tapi kat situ akan digantung surat khabar...
dan ada meja kecil...
kalau tak kat situ..
aku lepak kat wakaf ibu zain...
meja besar bulat pastu ade atap...
pulak tu wakaf ibu zain betul2 depan bilik warden....
so semua cikgu yg duty akan nmpk aku....
biasenyer aku mmg selalu jep kena halau masuk study hall...
tp sebab study petang warden jarang adew... ak bantai lepak...
lagipun dorm aku kat ats tu jer...
selalu form 5 mmg suke turun tak pakai kasut...
sampai wakaf... kasut campak kt bwah duduk bersila....
hehe...
selalu jer kena perli ngan ustaz...
pastu ak balas dgn macam2...
ustaz geleng kepala...
pernah sekali tu... angin sepoi2 bahase...
tanda nak ujan...
tyme tu tgh wat soalan negeri2 len... subjek? agama lah...hehe...
time tu mmg terlupa lah yg ustaz duty...
duk huha huha sowg2...
member lain kat bawah kolong
(bwah tangga... ada space yg kiter owg duk lepak di panggil kolong)
tetibe terdengar suara ustaz...
'nak ujan ni.. pergilah masuk bilik study awak tu..'
aku pun selamba jawab...
'kejap je ustaz... jap lagikan dah habis masa study'
apalagi ustaz pun...
' saya tak kisah awak berhujan... tapi ni macam nak petir... kalau awak kena sambar petir siapa nak jawab.'
time tu mmg terus stop lah aku jawab soalan...
'ustaz kot ya pun nak halau saya... doakan lah yg baik2.. sikit.'
tyme tu terus ustaz gelakkan aku..
hish wat malu jer...
hehe...
ustaz tanye pasal pasal study...
then tak lama kemudian...hujan pun turun...
haha... kelam kabut aku lari...
even wakaf tu berbumbung...
tapi angin sangat kuat...
'tu lah saya dah cakap..kan dah hujan..'
aku terus jer lari duk kat bawah kolong...
budak bwh kolong siap sengih2...
haha
then dalila dtg....'kau dah kenapa'
'hujan lah.. terpaksa lepak sini.'
dalila mmg sengih habis...
ustaz yg kat luar tu .. suruh dalila bunyi siren...
bunyi siren...
aku angkat kasut..
lari naik atas...
(tangga kat kolong terus menuju dorm aku)
siap cakap.
' bye2 ustaz saya nak asar dulu ek..'
ustaz geleng jer tgk aku...
Kalau kat surau...bila ustaz bercerita... dia akan panggil nam student..
macam...ya Dalila...
sama macam aku... mmg selalu...
samapi aina pun pernah cakap ngan aku..
' kak, pasni mesti ustaz sebut nama akq'
aku angkat kening double jerk lah...
pastu mmg... Ya Nisa ya...
terus ustaz panggil nama aku....
si aina apalgi...duk gelakkn aku lah...
aku mmg tahn geram je...
buat bodoh..tak pandang muka ustaz langsung
pastu ustaz cakap.
" tu Nisa dah benggang dengan saya..dalam hati dia dah kutuk saya tu..dia kata asyik2 aku je yang kena..'
hahaha... time mmg malu giler
satu ostel dengar... mmg tak tahu nak letak muka kat mana
member2 aku mmg dah bantai gelak...dah
tapi mmg rindulah time cmtu...
rindunyer!!!!!
tak pelah... hari rabu nanti...
ustazlah org yg paling aku nak jumpe
hehehe...
kalau dia tak de..mmg aku meredah semua blok cari kelas man ustaz tgh mengajar...
hish2 dahsyat betul...
hehe..
okey semua out dulu...
jumpa lagi.. Insya Allah
*****************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

new year event!

NS1

Bahagia cara aku