cinta , setia , pergorbanan..= ?

Assalamualaikum....
Awak!!!
hehe...hari berlalu dengan cepat kan...
masa memang tak menunggu.... terus berlari tanpa henti...
dan kita yang masih disini... jangan berhenti...
kejarlah wei...
haiya tu pun nak kena ajar??
hehe
12 mac 2012...
1232012..
sajer tu tarikh ari ni...
gatal kejap....
semalam berbual bersam wardah...
ya si mawar aka siti nur dalila
bercakap soal cinta, setia, pergorbanan....



haha...
betul rasa seronok bila berbual mengenai cinta dalam hidup...
cinta tak semestinya pada manusia...
cinta yang agung of course cinta Allah SWT
cinta yang sejati cinta Rasullulah...
cinta yang murni cinta ibubapa....
cinta sesama manusia??? tanda kasihnya Allah kepada kita
bukan ke Allah dan berfirman dalam Al Quran yang maksudnyalebih kurang macam ni...
"Dan aku telah ciptakan tiap-tiap mereka pasangan dari jenisnya sendiri."
sorry awak semua saya lupa ayat mana
Masya Allah....
maaf ya semua..
saya masih ingat kata-kata seseorang....
katanya couple tak salah kalau betul cara nya...
dan saya hanya tersenyum...
sorry awak, saya tak tahu... 
yang saya tahu couple tu haram.
that it... saya tak suka nak berdebat soal hukum Allah
sebab hanya Dia yang lebih mengetahui apa yang terbaik buat hambanya...
kenapa saya tak couple???
suka hati saya lah...hehe...
tak lah... saya tak nak terlibat dalam percintaan yang tak sah...
hehe....
saya tak nak susahkan kepala saya mengenai hubungan cinta
sebab untuk saya cinta itu menyenangkan
bukan menyusahkan...
kenapa korang nak susah fikir pasal pakwe korang
sedangkan diri kita tak habis fikir...
awak, pakwe atau makwe awak boleh jaga diri dia lah
awak tak yah susah2 nak fikir pasal dia...
penat jer...
baik awak tumpukan pada diri kita...
bukan maksud saya pentingkan diri
tapi siapkan diri... sampai masa bercinta kita akan bercinta...
kenapa saya malas nak bercinta masa belajar??
org cakap kalau ada pakwe nanti senang nak belajar sama
betul, saya tak bohong. tapi kalau niat tu salah tak betul juga...
betul awak nak kawan dgn dia sebab nak belajar?
betul awak hanya kawan dengan dia semata2 untuk belajar???
=)
awak, tak yah susahkan diri awak macam tu sekali
ingat belajar tu ibadah...
jadi kalau kita nak dapat pahala bila belajar...
buat dengan betul...
jangan awak perlekehkan.. tak elok lah...
mungkin tahap IQ kita berbeza...
betul! saya pun bukan pandai sangat...
saya bukan budak straight A's....
saya biasa2 je...
cuma saya tak nak hidup saya berakhir tanpa ada redha-Nya...
kita semua nak gembira kan??
so jangan lah terlalu ikutkan nafsu...
tak elok... betul syaitan ada menghasut kita
tapi sbnarnya itu semua bergantung pada hati kita sendiri....
doa kita hanya pada dunia...
betul tak?
yup, saya dulu pun macam tu...
tapi bila kita dah sedar... kita kena ingat..
doa untuk ibadah kita diterima
kemudian Insya Allah semua berjalan lancar...
betul awak... saya bukan baik sangat...
saya cuma berusaha nak jadi baik jer...
tapi saya tak nak tamak seorang diri....
saya nak kita sama2 hidup dalam redha-Nya..
boleh kan?? Insya Allah
doa saya agar kita sentiasa di kurniakan Taufik dan Hidayah Allah
insya Allah...
Allah itu Maha Adil...
Dia tak pernah kedekut dengan mana2 hamba-Nya...
baiklah...
pergi dulu...
jumpa lagi...
Insya Allah...
********************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku