Kenduri semalam...

Assalamualaikum...
semalam  ibu aku kenduri... so aku x de r on9 
almaklum dari pagi aku bertenggek smpi ke malam
dan hanye smpi ke rumah ketika jam tangan aku menunjukkan jam 12 malam...
hahaha mmg seronok kn...
dan di sebab kn aku agk mls semalam... aku telah duk berkurung dlm
bilik tetamu ketika petang menjelma
dan mak mule bising dan mengatakan aku macam pengantin duk dlm bilik
tp semalam mmg tergelak...
mase nak buat air
tetibe plak pewarna abis...
then ibu pun panggil semua anak2 die suruh g kedai
tp sume kaki malas
bukan ape... dah magrib.. sume malas r..
ibu punckap kat aye 
suruh die pegi
pastu aye mane tau... ibu suruh pegi ngan kak vee....
kak vee plak tau... pastu ibu suruh pergi ngan aku...
ade ke patut ... nak naik moto ngan aye??
tgh2 magrib... jgn cari pasal...
simpang malaikat 44.....
ngeri rasenya... aduh.. nk tergelak plak aku...
pas ibu ckp cmtuh... aku punye muke mula berkerut...
then ibu kata " eh, aye nak naik moto kan..." 
btol tu ibu...!!
dan aye sengih tak suda pastu die kate
dah aku dgn pantas mencadangkan supaya abg jenol jep anta aku g kedai....
dan aku amik kunci kete dalam poket abg jajak...
lilit selendang aku dgn betul...
cmpk kunci kat abg jenol ..
amik duit dari ibu
dan akhirnya aku sampai dpn giant....
selepas itu..aku masuk amik pewarna dan bayar dan balik...
see... selamat.. kan mudah...
hahaha..
cume aku ade stu bende r... sama ada kebetulan atau takdir
sebenarnya aku ni selalu jep pkai bju yg same kaler dgn mamat sengal tuh..
aka si aye lah... tp... teringat plak dlm islam mne ade kebetulann
semuanya takdir kan,...
maka aku tau die memang saje je nak buat cam tuh...
eh2!! wait2.. ape aku ckp ni..
dah2.. kowg jgn dengar aku bobok ni..
wat menyemak jep dlm otak
hey you.... keluar..keluar...
menyemak jep...
dah2 kowg aku nak g main game...
aduh tyme2 cm ni plak die muncul
blah lah wei..
******************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku