it's FRIDAY

pejam celik pejam celik
dah ari jumaat...
maksudnyer... dh seminggu aku keje at tadika tu...
seminggu memasak
pelbagai makanan yg aku jarang masak dan ade jugak yg aku
x pernah nak masak
macam menu hari ni.. laksa johor..
hah! amik kaw... mmg giler aku kat dapur..
tambah2 lagi dgn bdk2 tu dtg dapur dgn muke kesian
'kakak nak air..'
' kakak nak roti..'
layan kan ajelah...
tp kalau dah semua rempuh dapur mmg x senang kjer le..
mane tak nyer.. dok mengganggu sambil memekak
kesian mak ida nak layan bdk2 uh..
tp mcm biaselah..
si emil dtg dapur mintak roti..
tp blew tengok roti jem..
trus ckp.. nk air jelah.. hahaha
tergelak pulak aku..
nasib r.. bdk2 makan jelah laksa johor akq masak ea..
balik aku tapau
kasik sume makan...
gasak r. sedap x sedap makan jer..
komentar dari kaklong
'oky kot.. ak x reti nak makan laksa sebenarnyer..'
dari mak ida
' sedap. tapi macam ade yg kurang'
dari mak lak
'sedap. tp sebenarnyer mak x tau rase sebenarnyer..'
hmm... hampeh jep..
tp oky kot.. elok jer rase nyer...
ak masak main belasah jer.. lantak r..
tp yg seronok
esok cuti..
bak kate emil... cuti 2 ari..isnin skola..
hahaha
pnat layan bdk2.. pnat lagi aku masak..
x susah pon sebenarnyew.. tp yg penting... ikhlas
ikhlas kerana Allah
kerja tu kan ibadah
tp jgn salh guna baik2 dapt pahala trus jdik dose..
aku keje ikhlas sbb nak tlg mak ida
kesian tgk die.. kesian jugak mak oteh nk jge kak siti yg sakit...
tp x pe2.. ade hikmahnyer...

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku