wasatiyyah

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

hidup sentiasa mahukan kita untuk menjadi
serba sempurna
tapi hidup juga selalu mengajar
kesederhanaan itu
kesempurnaan segalanya

aku melihat,
terlalu banyak godaan
aku melihat
terlalu banyak tangisan
aku melihat 
terlalu banyak cerita yang tak mampu di ungkapkan
dan hakikatnya
kita semua takkan temui apa yang dikatakan sempurna

kau tahu
satu ketika dulu
aku benci pada kesempurnaan
kau tahu kenapa?
ianya cukup mengajar erti 
riak, bangga, sombong
dan segala mcm

bila kau melihat benda yang tak sempurna
kau mulai mencaci
menghina
mengata

asalnya kau lupa
apakah kau cukup sempurna
sedangkan kau lupa
yang Maha Sempurna itu cuma satu
Tuhan Yang Esa
Allah SWT

aku juga tak nafikan 
aku suka kesempurnaan
tapi tak bermakna aku tak boleh terima kekurangan
kerna hidup cukup untuk mengertikan kita
bahwa
kesederhanaan itu
cukup sempurna

kalau kau rasa
straight A's tu sempurna
4.00 plat tu sempurna
100% tu sumpurna

cuba check
solat kau sempurna?
bacaan kau sempurna?
pakaian kau sempurna?
iman kau?

terima hakikat, kita manusia
tiada yang sempurna


**********************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Ku Kira

Cerita Dia