Tekad

 bismillahirahmanirahim


Relapse kali ini aku tak tahu nak gambarkan sebagai apa

Kali terakhir aku relapse, aku tonton Daily Dose of Sunshine

dan kali ini aku tonton Love, Next Door. 


Ya, cerita cinta, tidak terlalu kritikal menyentuh resah dada manusia tapi meaning behind the drama

berat. 

berat juga untuk aku tidak menontonnya. 

Dari episod 1, saat dia pulang ke pangkuan keluarga. Kat situ walaupun dia tak cerita hal sebenarnya dan kena marah tapi indah bila kita tahu kita ada safety net. 

kau gagal, kau boleh pulang ke pangkuan bonda dan keluarga.

Bila aku decide untuk berhenti sebegitu

aku cuma ingatkan diri aku

no matter what, aku takde safety net. Aku takde siapa yang boleh nak tanggung aku

aku kena kuatkan hati, kena teguhkan jiwa, kena tetapkan pendirian aku

kalau ini yang terbaik Allah akan mudahkan

Memahami hikmah hidup bukan sekadar memahami A ialah huruf vowel. 

Ianya sesuatu yang kau perlu jalani tanpa menoleh ke belakang lagi.


Rasanya aku memang sentiasa cakap pasal nak berhenti kerja

tapi terlalu takut dengan kehendak dunia

aku diamkan sahaja

Namun aku yang tekad berada di sini

di tengah celah bangunan di kotaraya dan memerhatikan manusia-manusia berlanyard sedang aku hanya menahan tangis dan kuap sebab tidur ku tak lena semalam. 

Tapi aku sedang merasa gagal kah?


Tidak. 


Aku cuma rasa penat. so can I skip to good part?

which is ofc lah tak boleh kan

so?

hadap jelah


Aku taktahu tapi aku kena hadap

aku kena lalui

tak mudah tapi sesuatu yang Allah beri

semangat orang keliling aku

yang sentiasa buat aku yakin

aku hilang satu hal

Allah ganti 10 hal lagi

maka dengan itu

dengan sepenuh hati

aku mahu ikhlaskan hati aku

semahunya

sampai aku yakin

Cukup Allah untuk ku. 


*******************************

Nisrina Syaurah 

Comments

Popular posts from this blog

Ku Kira

Hari Lahir Dia

Rasa Ini